جز از کل اثر استیو تولتز | فراتاب
کد خبر: 6409
تاریخ انتشار: 19 تیر 1396 - 14:17
معرفی کتاب:
کتاب جز از کل نامز دریافت جایزه ی بوکر و اولین کتاب استیو تولتز می باشد که پس از منتشر شدن، سر و صدای زیادی را به پا کرده است. کتاب حاضر در مورد پدر و پسری به نام های مارتین و جسپر دین است که اتفاق های جالب و خواندنی را در خود جای داده است.

با یک جمله آغاز می کنم: «این کتاب را بخوانید».

از دید و نظر منتقدان بسیاری، این کتاب به «اثر کلاسیک مدرن» معروف شده است. نقدهایی که برای این کتاب نوشته شده است اغلب مثبت هستند و طبق بسیاری از نشریات مطرح جهان رمان «جز از کل» به عنوان یک اثر ادبی ارزش
مند مورد توجه قرار گرفته است. 


در طی خواندن این کتاب، قطعا به پرورش قدرت کلامی موجود در آن پی خواهید برد. جملاتی در هر صفحه کتاب وجود دارد که باری غنی از ادبیات را به دوش می کشند.

داستان این کتاب سرتاسر تنوع است که دلیل اصلی آن تغییر دائمی راوی می باشد؛ به طوری که داستان از یک دید و گفتار برای شما نقل نمی شود و از ابعاد گوناگون به بیان داستان جز از کل پرداخته شده است.

چرا جز از کل ارزش خواندن دارد؟

نظراتی که در ادامه آن ها را می خوانیم، می تواند مهر تاییدی بر با ارزش بودن این کتاب باشد.

اسکوایر: یک داستان غنی پدر و پسریر از ماجرا و طنز شخصیت هایی که خواننده را یاد آدم های چارلز دیکنز و جان ایرونگ می اندازد. 

اینت ایت کول نیوز: یکی از بهترین کتاب هایی که در زندگی ام خوانده ام. شما تمام عمرتان فرصت دارید رمان اولتان را بنویسید، ولی جز از کل کاری کرده که بیشتر نویسند ها تا پایان عمرشان قادر به انجامش نیستند... اکتشافی بی اندازه اعتیادآور در اعماق روح انسان و شاید یکی از درخشان ترین و طنزآمیزترین رمان های پست مدرنی که من شانس خواندنش را داشته ام... استیو تولتز یک شاهکار نوشته، یک رمان که به ما یادآوری می کند ادبیات تا چه حد می تواند خوب باشد.

وال استریت ژورنال: جایگاه جز از کل در کنار اتحادیه ابلهان است، داستانی که انگار ولتر و ونه گات باهم نوشته اند.

جز از کل کتابی است که هیچ وصفی، حتی حرف های نویسنده اش، نمی تواند حق مطلب مطلب را ادا کند. خواندن جز از کل تجربه ای غریب و منحصر به فرد است. در هر صفحه اش جمله ای وجود دارد که می توانید نقلش کنید. این کتاب کاوشی است ژرف در اعماق روح انسان و ماهیت تمدن. سفر در دنیایی است که نمونه اش را کمتر دیده اید. رمانی عمیق و پر از ماجرا و فلسفی که ماه ها اسیرتان  می کند. 

چرا جز از کل؟

داستان یک جز از کل را بیان می کند. در طی داستان اتفاق هایی پی در پی و در دل یکدیگر رخ می دهد که این امر باعث شده خواننده نتواند روند داستان را پیش بینی کند. پس از خواندن و اتمام کتاب به این نتیجه خواهید رسید که نویسنده تا چه حد ماهرانه و استادانه به نقل داستان و کش دار کردن آن پرداخته است که این کش دار کردن، شامل اتفاقات بی نظیر و فوق العاده ای است که تمام آن ها را در داستان خواهید خواند.

و در آخر: بیاری از افراد هستند که غلاقه ی زیادی به خواندن داستان و رمان دارند. کتاب حاضر نامزد جایزه ی بوکر و یکی از بهترین داستان هایی است که نخواندن آن تنها پشیمانی را در پی خواهد داشت.

در قسمتی از داستان می خوانیم: «چیزى که نمى فهمیدم این بود که مردم تفکر نمى کنن، تکرار مى کنن. تحلیل نمى کنن، نشخوار مى کنن. هضم نمى کنن، کپى مى کنن. اون وقت ها یه ذره مى فهمیدم که بر خلاف حرف بقیه، انتخاب بین امکانات در دسترس فرق داره با اینکه خودت براى خودت تفکر کنى. تنها راه درست فکر کردن براى خودت اینه که امکانات جدید خلق کنى، امکان هایى که وجود خارجى ندارن.»

کتاب جز از کل را می توانید از سایت فدیبو و دیجی کالا تهیه کنید.

گزارش از نیلوفر فلاح عضو شورای نویسندگان فراتاب

 

نظرات
آخرین اخبار