کد خبر: 4354
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 22:54
سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک آزادسازی موصل:
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه اظهار داشت که به درخواست نیروهای پیشمرگ، توپ‌خانه‌های ترکیه مقر و سنگرهای داعش را توپ‌باران کرده‌اند.


فراتاب- گروه بین الملل: به گزارش فراتاب به نقل از خبرگزاری کردستان 24، یلدریم در کنفرانسی خبری خود در 24 اکتبر 2016 (3 آبان 1394) بیان نمود: «از نیروهای ما درخواست کمک شد و ما با توپ، تانک و موشک هارتز به کردها کمک نمودیم».


نیروهای ترکیه به بهانه آموزش نظامی نیروهای حشد الوطنی (محافظان نینوا) در اطراف بعشیقه مستقر شده‌اند.


با این وجود طی ماه‌های اخیر، حضور نیروهای ترکیه در بعشیقه از سوی مقامات عراقی محکوم شده است و پارلمان ملی عراق نیروهای ترک را اشغال‌گر خطاب نموده‌اند و در آخرین موضع‌گیری نخست‌وزیر عراق حیدر العبادی، درخواست کشور ترکیه را برای مشارکت در عملیات آزادسازی موصل که از طریق اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا به دولت عراق رسانده شده بود، رد نمود.

 

 


در ارتباط با همین موضوع به گزارش آژانس خبری رسمی ترکیه «آنادول»، مولود چاووش اغلو اعلام نمود که در موصل تعداد زیادی از نیروهای پ‌ک‌ک حضور دارند و می‌خواهند شهر سنجار را به قندیل دوم، تبدیل نمایند. اغلو بر حق طبیعی ترکیه برای پیشگیری از حمله حزب پ‌ک‌ک به مرزهای داخلی این کشور تاکید نمود و اظهار داشت که اجازه نخواهیم داد که پایگاهی در عراق از سوی پ‌ک‌ک برای حمله به شهرهای ترکیه ایجاد شود.


همچنین چاووش اغلو عنوان نمود: «نیروهای مستقر شده ترکیه در بعشیقه تا قبل از آغاز عملیات آزادسازی موصل 700 نفر از نیروهای داعش را کشته‌اند و نیروهای حشد الوطنی (محافظان نینوا را آموزش داده‌اند و در حال حاضر 4 جنگنده از نوع اف 16 ترکیه در عملیات مشارکت دارد».


اظهار این سخنان از سوی مقامات ترکیه در شرایطی است که سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک آزادسازی موصل، سرتیپ (عمید) یحیی رسول در بیانیه‌ای ابراز داشت که نیروهای ترکیه به هیچ عنوان در عملیات موصل مشارکت نداشته‌اند.


باز نشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

 

نظرات
آخرین اخبار