کد خبر: 4129
تاریخ انتشار: 3 مهر 1395 - 16:06
اردوغان:
رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان ایالات متحده امریکا را به حمایت تسلیحاتی از مبارزان کرد در شمال سوریه متهم کرد. آنکارا اعلام کرد در هفته اخیر دو هواپیمای امریکایی تسلیحات نظامی را برای گروهی که آنکارا آن را گروهی تروریستی می داند، ارسال کرده است.

فراتاب- گروه بین الملل: رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان ایالات متحده امریکا را به حمایت تسلیحاتی از مبارزان کرد در شمال سوریه متهم کرد. آنکارا اعلام کرد در هفته اخیر دو هواپیمای امریکایی تسلیحات نظامی را برای گروهی که آنکارا آن را گروهی تروریستی می داند، ارسال کرده است. وی افزود جو بایدن در پاسخ به این ادعای ترکیه که در روز چهارشنبه مطرح شد، اظهار بی اطلاعی کرده است.
سخنان اردوغان در مقر سازمان ملل در نیویورک احتمالا بر تنش ها میان ترکیه و واشنگتن درخصوص حمایت امریکا از YPG که در عملیات علیه جنگجویان داعش مشارکت دارد، خواهد افزود.
ترکیه هم عضوی از ائتلاف تحت رهبری امریکا در مبارزه علیه داعش است؛ اما آنکارا کردهای سوری YPG و بال سیاسی اش PYD را به عنوان عاملی برای بسط شبه نظامیان کرد که بیش از سه دهه شاهد تمرد آنان در خاک خود بوده است، می داند.
اردوغان در سخنانی در تلویزیون برون مرزی ترکیه با به کار بردن پیشوند عربی برای داعش گفت: " اگر تصور می کنید که با کمک به YPG و PYD خواهید توانست داعش را شکست دهید، بدانید که نمی توانید؛ چرا که آن ها هم گروه های تروریستی هستند."
منبع: رویترز

نظرات
آخرین اخبار