کد خبر: 3795
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 14:45
رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو گفت: مطمئن هستم ماه آینده میلادی می تواند آغاز افزایش نرخ بهره بانکی باشد.

به گزارش فراتاب، از قرار معلوم نرخ بهره بانکی آمریکا بعداز ماه ها کش و قوش افزایش خواهد یافت اما این موضوع مهم به ماه آینده موکول شده است.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو آمریکا گفت: انتظار طولانی مدت برای افزایش نرخ بهره بانکی می تواند برای اقتصاد این کشور هزینه بر باشد. مطمئن هستم ماه آینده میلادی می تواند آغاز افزایش نرخ بهره بانکی باشد.

وی با بیان اینکه عجله ای برای افزایش نرخ بهره بانکی نیست هشدار داد در صورت پایین بودن طولانی مدت نرخ بهره،  اقتصاد آمریکا دستخوش تحولات منفی خواهد شد.

این در حالی است که سایر مقامات فدرال رزرو معتقدند اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی به سر می برد . با این حال انتظار می رود افزایش تدریجی نرخ بهره از اواخر ماه دسامبر دوباره آغاز شود.

نگرانی از روند کند اقتصادی چین و اروپا و نابسامانی در بازارهای مالی به عنوان عاملی بازدارنده برای افزایش نرخ بهره بانکی از سوی این بانک محسوب می شود.

در حال حاضر سود بهره بانکی در حدود ۱.۵۵ درصد است که در ابتدای سال جاری میلادی قرار بود به ۲.۲۷ درصد افزایش پیدا کند اما به دلیل روند ضعیف رشد اقتصادی آمریکا به حالت تعلیق در آمد.

منبع: اخبار بانک

نظرات
آخرین اخبار