کد خبر: 3033
تاریخ انتشار: 31 تیر 1395 - 16:20
انتشار لیست 10 گروه بدنام و تبهکار سیاسی و اجتماعی:
کدام گروههای سیاسی و اجتماعی در سده اخیر جنایات دهشت انگیزتری انجام داده اند؟

 فراتاب گروه ترجمه: تاریخ انسان همواره شاهد ظهور و موجودیت گروه هایی بوده است که اساس تشکیل آنها بر پایه نفرت بوده است. بسیاری از این گروه ها امروز نیز در جهان وجود دارند و باعث بروز مشکلات جدی برای جوامع می شوند. وب سایت واتچ موجو در این زمینه 10 گروه بدنام را که براساس نفرت و تبعیض علیه دیگران شکل گرفته است را دسته بندی کرده و به ریشه ها و دلایل وجود این گروه ها می پردازد.

 

10- برادران آریایی    The Aryan Brotherhood

 برادران آریایی در دهه 60 میلادی در زندان سن کوئنتین تگزاس تشکیل شد و به مانند یک سندیکا در زمینه جرائم سازمان یافته به خصوص در درون زندان های آمریکا فعالیت می کند. این گروه که به AB  نیز معروف است از دورن زندان فعالیت های مجرمانه در زمینه قتل، قاچاق مواد مخدر و آدم ربایی را انجام می دهد و به گفته دادستان های ایالت تگزاس در حال حاضر بیش از 2000 عضو این گروه تنها در زندان های تگزاس وجود دارند.

 

9- پلنگ های سیاه جدید   New Black Panthers

"از سفید ها نفرت دارم، اگر طالب آزادی هستید مجبور به کشتن سفیدها هستید" این جمله معروف رهبر کنونی این گروه به نام کینگ سمیر شباز (King Samir Shabazz) است. این گروه نژاد پرست به شدت با سفید پوستان و یهودیان مخالف است و رهبر این گروه یهودیان را مقصر حملات یازده سپتامبر می داند. در حقیقت براساس مانیفیست این گروه، سفیدپوستان قصد ازمیان برداشتن تمامی نژاد های غیر سفید از جمله سیاهان را  دارند.  این گروه در سال 1989 و بعد از انشعاب از گروه قدیمی پلنگ های سیاه شکل گرفت و ارتباط بسیار کمی از نظر عقیدتی با گروه قدیمی دارد تا جایی که اعضای اصلی پلنگ های سیاه این گروه را به دلیل اظهارات نژادپرستانه اش مورد انتقاد شدید قرار دادند.

 

8- اتحادیه دفاع یهودی   The Jewish Defense League

این گروه در سال 1968 توسط یک خاخام اسرائیلی-آمریکایی به نام مئیر دیوید کاهان در آمریکا تشکیل شد. هدف این گروه در ابتدا مقابله با تحرکات ضد سامی گرایی در این کشور بود اما به تدریج وارد فاز خشونت با مخالفان خود شد. اتحادیه دفاع یهودی که به طور اختصاری JDL نیز نامیده می شود به شدت علیه اعراب فعالیت می کند تا جایی که یکی از اعضای این گروه در سال 1994، 29 مسلمان را در هنگام نماز خواندن در یک مسجد به قتل رساند. این اقدام و سایر اقدامات خشن این گروه راست افراطی باعث شد که از سوی اف.بی.آی به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شود.

 

7- جنبش سوسیالیست ملی   The National Socialist Movement

دیتروید محل تولد این گروه است که در سال 1994 و توسط جف اسکوپ (Jeff Schoep) تشکیل شد. این گروه یکی از بزرگترین گروه های نئونازی در ایالات متحده است و حضور خود را در 35 ایالت را با نشان دادن علائم و نشان های نازی ها اعلام می کند. جنبش سوسیالیست ملی که به طور اختصار NSM نیز نامیده می شود آدولف هیتلر را به نام پدر دوست داشتنی خطاب می کند و در سال های اخیر در تجمعات ضد مهاجران حضور فعالی دارد.

 

 

6- کله پوستی ها    Skinheads  

جوانان طبقه کارگر بریتانیا در اواخر دهه 60 میلادی اولین جایی بود که کله پوستی ها در آن اظهار وجود کردند و برخلاف سایر گروه ها در ابتدا مسائل نژادی در آن جایی نداشت. با این حال بعد از مدتی گروه های نژادپرست سفید پوست عقاید خود را به کله پوستی ها وارد کردند و گروهی که بر ضد نژاد پرستی تشکیل شده بود به عنوان یک گروه نژاد پرست شناخته شد. در آمریکا کله پوستی ها با گروه هایی مانند کو کلاکس کلان متحد شدند و فعالیت خود را علیه گروه های اقلیت در جامعه مانند مهاجران شروع کردند.

 

 

5- طالبان

طالبان گروهی متشکل از افراطگرایان مسلمان در افغانستان بود که از سال 1996 تا 2001 قدرت را دراین کشور در دست داشت. در طول این مدت و براساس گذارشات سازمان های بین المللی، این گروه دست به کشتار افغان ها و اعمال فشار و محدودیت بر علیه زنان در این کشور زد. به علاوه این گروه اقدام به غارت محموله های غذایی سازمان ملل در این کشور کرد. این گروه با حمله نظامی آمریکا و متحدانش در سال 2001 سرنگون شد ولی همچنان اقدام به عملیات های تروریستی در افغانستان می کند.

 

4-  کلیسای وست برو بابتیست     Westboro Baptist Church

این گروه کلیسایی در سال  توسط فِرِد فِلپس 1955  تشکیل شد و در دهه 90 میلادی فعالیت خود را علیه همجنسگرایان، سربازان، یهودیان، کاتولیک ها، مسلمانان آغاز کزد. گروه کلیسای وست برو بابتیست اعتقاد دارد که مرگ سربازان آمریکایی در جنگ به علت آزاد بودن همجنسگرایی در این کشور است و آنها تاوان این کار را می دهند.

 

 

 3- القاعده

این گروه شبه نظامی به عنوان متهم اول حملات 11 سپتامبر مطرح است. این گروه که توسط اسامه بن لادن تشکیل شد اعتقاد به جهاد علیه غیرمسلمانان و مسلمانانی مخالف عقاید این گروه هستند دارد. القاعده همچنین مسئول حمله به سفارت های آمریکا در آفریقا در اواخر دهه 90 میلادی است که بیش از 200 کشته برجای گذاشت. بعد از مرگ بن لادن در 2011، این گروه تا حد زیادی از هم گسیخته شد ولی همچنان به عملیات های تروریستی خود ادامه می دهد.

 

2- کو کلاکس کلان   Ku Klux Klan

گروه خشن و بدنام کو کلاکس کلان بعد از جنگ های داخلی آمریکا تشکیل شد و اوج فعالیت آن در دهه 1920 بود. این گروه اعتقاد بر برتری نژاد سفید دارد و در کنار آن مخالفت خود را با کاتولیک ها، همجنسگرایان، یهودیان و مهاجران با خشن ترین روش  ابراز می کند. این گروه به خاطر شنل های بلند سفید خود، صلیب های سوزان معروف است و در جنوب آمریکا حملات بسیاری علیه مخالفان خود انجام داد. در حال حاضر اعضای این گروه بین 5000 تا 8000 نفر در آمریکا تخمین زده می شود.

 

1- نازی ها    Nazis

دهه 1920، نقطه آغاز به کار حزب ناسیونال سوسیالیست در آلمان بود و این حزب با رهبری آدولف هیتلر توانست حکومت آلمان را در دست بگیرد و بعد از آن اقدام به تصفیه نژادی در این کشور از هر آنچه که غیر آریایی می دانستند دست زد. از جمله جنایات نازی ها می توان به کشتار سیستماتیک هزاران یهودی، همجنسگرا، مخالفان حکومت، کولی ها و ناتوانان جسمی و ذهنی اشاره کرد. در دوران حاضر همچنان گروه های نئو نازی با وفاداری نسبت به عقاید نازی ها در کشورهای مختلف اروپایی و آمریکا فعالیت می کنند. 

برگردان به فارسی: محمد حسن گودرزی

منبع: http://www.watchmojo.com/video/id/12705/

مطالب مرتبط
نظرات
الک رضا
| |
2016-07-22 00:47:21
معرفی خوبی بود
آخرین اخبار