کد خبر: 2823
تاریخ انتشار: 22 تیر 1395 - 18:33
گزارش خبری و تصویری
مراسم رونمایی ازمجسمه«مادر» اثر مجسمه ساز بزرگ هادی ضیاء الدینی با حضور مسئولین استان کردستان در میدان ورودی شهر دیواندره رونمایی شد.

فراتاب ـ سرویس فرهنگی:

به گزارش فراتاب،مراسم رونمایی از تندیس «مادر» اثر مجسمه ساز بزرگ هادی ضیاء الدینی با حضور مسئولین استان کردستان در میدان ورودی شهر دیواندره پرده برداری شد.

این پیکرتراش نامی در خصوص اجرای این طرح اظهار داشت ساخت و طراحی آن براساس ترکیب مدل های لباس زمان قدیم و جدید زنان منطقه دیواندره بوده و ارتفاع آن 4 متر و 60 سانتی متر می باشد. وی با اشاره به اینکه میدان هر شهری نماد فرهنگ و نوع نگاه شهروندان به دنیای پرامون خود می باشد اظهار  کرد که این تندیس می تواند به برند شهر دیواندره تبدیل شود.
گفتنی است: هادی ضیاءالدینی در سال 1335 در سنندج به دنیا آمد. او در محله "جور آباد" و در خانواده ای اهل شعر و عرفان بزرگ شد. این هنرمند قبل از دبستان به نقاشی پرداخت و بعد از دوره ابتدائی اولین گامها را در مجسمه سازی برداشت و این دو را با رنج فراوان و بدون آموزش و کلاسی آکادمیک همزمان پیش برد. او در سال 1356 وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. ضیاء الدینی نمایشگاه های بسیاری از آثارش را در داخل و خارج از کشور برپا داشته است و در زمره نقاشان و مجسمه سازان پرکار کشور محسوب می شود.  او از کسانی است که بنیادهای آُکادمیک هنر طراحی، نقاشی و مجسمه سازی را در کردستان پایه ریزی کرده است.

 

نظرات
آخرین اخبار