کد خبر: 2356
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 09:44
بررسی دلایل موفقیت چرم درسا:
در میان برندهای مختلف فعال در بازار چرم، طی سالهای اخیر «چرم درسا» حضور و پیشرفت قابل توجهی داشته است، اینکه چگونه این شرکت به چنین موفقیتی دست یافته است موضوع گزارش پیش رو است

فراتاب - گروه اقتصادی: طی سالهای اخیر کشورمان در بازار و محوصلات چرم بخصوص در بخش تزئینی و لوکس با پیشرفت های قابل توجهی مواجه شده است به نحوی که برخی از برندهای ایرانی با کیفیتی بین المللی نه تنها به پوشش خواسته ها و نیازهای بازار داخلی کشور دست زده اند بلکه کاملاً توان رقابت با برندهای معتبر بین المللی را داشته و دارند و در همین حوزه نیز با استقبال مواجه شده اند. یکی از بهترین این برندها «چرم درسا» است. چرمی که طی سالهای اخیر موفق شده است با تدوین و عملیاتی کردن استراتژی های موفقیت آمیز در زمینه مدیریت، تنوع محصولات و بازاریابی تبدیل به یکی از معتبرترین برندهای ایرانی شود. 

به نظر می رسد جدای از برنامه ریزی های صحیح و زمینه سازی های نرم افزاری و سخت افزاری، شرکت چرم درسا با توجه ویژه به افزایش کیفیت محصولات، تنوع دادن به انواع محصولات لوکس، تامین خواسته گروههای سنی مختلف، ایجاد تنوع قیمت برای اقشار مختلف و نیز بکارگیری طراحان خلاق آشنا به تحولات و پیشرفت های روز دنیا توانسته است به یک قدرت بلامنازع در بازار ایران تبدیل شود.

بررسی داستان موفقیت­های بزرگ نشان می­دهد که داشتن انگیزه، اراده، روحیه قوی و قلبی به وسعت دنیا لازمه ی طی کردن این مسیر پر فراز و نشیب است. موفقیت های یک شبه اغلب حاصل حداقل پانزده سال تلاش و کوشش است، این بخشی از سخنان یکی از خالقان برند درساست که با تلاش و کوششان از یک کارگاه سی متری شروع به کار کردند و  اکنون فروشگاههایی وسیع مملو از کالاهایی با کیفیت ساخته اند.

 

از اولین باری که محصولات درسا در بازار تهران دست به دست می­شد تقریبا بیست سال می­گذرد. در آن زمان آفرینندگان درسا رویای موفق شدن را در ذهن خود مجسم می­کردند. پس از تلاش و توسعه زیر ساخت ها اولین فروشگاه درسا در شهرک غرب تهران افتتاح شد و شرایط برای رسیدن به موفقیت فراهم شد، درسا رفته رفته جایگاه خود را با کیفیت مثال زدنی، طراحی به روز محصولات، خدمات فروش و پس از فروش جامع به عنوان برندی که به مشتریانش ارج می­نهد تثبیت کرد.

شرکت چرم درسا با توجه ویژه به افزایش کیفیت محصولات، تنوع دادن به انواع محصولات لوکس، تامین خواسته گروههای سنی مختلف، ایجاد تنوع قیمت برای اقشار مختلف و نیز بکارگیری طراحان خلاق آشنا به تحولات و پیشرفت های روز دنیا توانسته است به یک قدرت بلامنازع در بازار ایران تبدیل شود

 پس از آن فروشگاههای درسا یکی پس از دیگری  در سراسر کشور بازگشایی شد. اما توسعه سطح فعالیتها به همراه توسعه زیر ساخت ها تنها هدف خالقان درسا نبود، آنها نگرش فراتری داشتند و می­خواستند زندگی مشتریان را با درسا گره بزنند و اینگونه بود که در اوایل دهه نود خط تولیدی جدیدی با نام تاج درسا که شامل دستبندهای چرمی آمیخته به طلا هست، تولید شد و شاخه­ی جدید درسا با استقبال بی نظیری از سوی مشتریان روبرو شد.

 

کمی بعد جرقه اندیشه ای نو به ذهن درسا رسید و آنهم نفوذ در تک تک لحظات مردمان ایران زمین با تولید مبلمان چرمی و لوازم دکوراتیو منزل بود.  نام این سرفصل تازه خانه درسا بود. نهال خانه درسا در سال 1394 به بار نشست.  خانه درسا فروشگاهی بالغ بر 2000 متر در شریعتی بالاتر از یخچال در اسفندماه 94 پس از برنامه ریزی، تحقیق در زمینه طراحی داخلی و نشاندن چرم در مبلمان و با تجربه ای غنی در زمینه صنعت چرم افتتاح شد و بیش از سه هزار نفر را  در شب افتتاحیه در خود جای داد. در آن شب برای اولین بار همزمان با رونمایی خانه درسا، کافه درسا نیز پذیرای مهمانان بود. کافه درسا با فضای باز و مسرت بخش در طبقه سوم خانه درسا با بوی قهوه ناب، خانه درسا را خانه ای پرفروغ و پذیرای مهمانان جلوه می­داد. کافه درسا گرچه دور از فضای تولیدات مصنوعات چرمی است اما در پی شکل گیری سبک زندگی در درسا شکل گرفت و پذیرای حضور مهمانان است.

 

پس از خانه درسا در تهران در اردیبهشت ماه سال جاری سیتی سنتر اصفهان شاهد بازگشایی خانه درسا به همان عظمتی که در خیابان شریعتی تهران افتتاح شد، بود. اکنون این چنین است که درسا  فروشگاههایش را به استاندارد مشخصی از وسعت و کیفیت خواهد رساند و از تولید یک جاسوییچی در کارگاهی 30 متری در بازار تهران تا فروشگاههایی به عظمت 1500 متر در سراسر کشور قصه تحول برندی است که موفقیت خود را تا به امروز مدیون تلاش، کوشش، برنامه ریزی ، مبارزه و عدم تسلیم  در تک تک لحظات می­داند.

برای دیدن تصاویر زیر با سایز و کیفیت بهتر روی آنها کلیک کنید:

نظرات
ملیسا
| |
2016-06-14 09:53:22
چطوری میشه اون دست بندها رو اینترنتی خرید؟ میشه راهنمایی کنین من کرجم
ملیسا
| |
2016-06-14 09:55:30
چطوری میشه اون دست بندها رو اینترنتی خرید؟ میشه راهنمایی کنین من کرجم
آخرین اخبار