کد خبر: 2207
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1395 - 13:26
کار کارستان ایران با شکست دادن لهستان:
نیم قرن انتظار والیبال ایران صبح امروز به پایان رسید و ایران با شکست دادن لهستان برای نخستین بار مجوز ورود به المپیک را کسب کرد

فراتاب – گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران موفق به انجام کاری کارستان شد و با شکست دادن لهستان، برای نخستین بار راهی المپیک شد. بدین ترتیب پس از 52 سال انتظار والیبالیست های ایرانی در معتبرترین رقابت های ورزشی جهان که در تابستان امسال در ریو برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد.

ایران برای دستیابی به این مهم امروز نیاز داشت تا لهستان را از پیش رو بردارد لهستانی ها که خود به دلیل صعودی زودهنگام با خیالی راحت به میدان آمده و به همین دلیل تنی چند از بازیکنان اصلی شان را در ترکیب اصلی قرار نداده بودند، در ست های اول، دوم و چهارم شکست را محتمل شدند و تنها ست سوم را از آن خود کردند.

اما نکته مهم دیگر کمک ایران به والیبال آسیاست ایران با شکست دادن لهستان در مکان دوم جدول رده بندی قرار گرفته است و بدین ترتیب دست کم یک تیم آسیایی دیگر می تواند خود را راهی المپیک کند، در حال حاضر شانس استرالیا برای رسیدن به این مهم بیشتر است اما چینی ها هم ناامید نیستند تا بدین ترتیب زمینه صعود دو تیم آسیایی در المپیک فراهم شود.

 

ست اول: ایران 25 لهستان 20

ست دوم: ایران 25 لهستان 18

ست سوم: ایران 20 لهستان 25

ست چهارم: ایران 34 لهستان 32

نظرات
آخرین اخبار