انتخاب کرمانشاه از سوی یونسکو به‌عنوان شهرخلاق در تنوع غذایی | فراتاب
کد خبر: 11891
تاریخ انتشار: 17 آبان 1400 - 19:10
یونسکو کرمانشاه را به عنوان شهر خلاق در تنوع غذایی انتخاب کرد

فراتاب: سرانجام یونسکو لیست نهایی شهرهای خلاق در سال 2021 خود را اعلام کرد و از ایران تنها کرمانشاه در این لیست قرار گرفته است.

به گزارش فراتاب کرمانشاه که یکی از تاریخی‌ترین، فرهنگی‌ترین و پرجاذبه‌ترین شهرهای کُردنشین ایران است امسال در بخش «تنوع غذایی» در لیست شهرهای خلاق یونسکو قرار گرفت.

پیش از این 37 شهر در جهان به عنوان شهرهای خلاق خوراک معرفی شده بودند که یازده مورد آنها در آسیا و پنج مورد آن در خاورمیانه قرار داشتند.

کرمانشاه که دارای یک آب و هوای چهار فصل طی سال است و از این نظر یک ویژگی ممتاز را در کرمانشاه و در کل منطقه دارد دارای انواع مواد غذایی و خوراکی اختصاصی و متفاوت خود نسبت به دیگر نقاط کشور و نیز دیگر مناطق کردنشین است.

«روغن کرمانشاهی»، «نان برنجی»، «کاک»، قدیمی‌ترین فست فود جهان بنام «پیکه شوانه»، «خورشت خلال»، «دنده کباب» و انواع مختلف دیگری از شیرینی‎ها، غذاها، میان وعده‌ها در لیست بلند بالای کرمانشاهیان قرار دارد.

این مهم که از سوی اداره میراث فرهنگی و گردشگری پیگیری شده است، انتظار می‌رود تاثیر بسزایی در معرفی بیشتر کرمانشاه به جهانیان و نیز دیگر هموطنان ایرانی داشته باشد و در افزایش تعداد توریست‌ها و ایرانگردان تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

گروه رسانه‌ای فراتاب این موفقیت را به همه کرمانشاهیان، مسئولان و پژوهشگران تاثیر گذار در آن و ... تبریک می‌گوید.

نظرات
آخرین اخبار