کد خبر: 11017
تاریخ انتشار: 8 آبان 1398 - 15:40
رستمی امیدوار است جواز حضور در المپیک را به دست آورد.

فراتاب - گروه ورزش: کیانوش رستمی ملی‌پوش وزنه‌برداری می گوید اگر به مسابقات وزنه‌برداری سوئیس نمی‌رفتم راهی برای رسیدن به المپیک دیگر نداشتم.

کیانوش رستمی درباره سطح مسابقات وزنه‌ برداری سوئیس، در گفت‌وگو با میزان، اظهار داشت:

 برنامه‌ریزی مسابقات طوری بود که این مسابقات حدود 5 ساعت طول کشید و مجبور بودم در زمان وزنه‌زدن شرایط آماده‌سازی‌ام را حفظ کنم و بدنم را گرم نگه دارم تا این موضوع برایم هنگام رفتن روی تخته مشکل‌ساز نشود.

وی درباره عملکردش در مسابقات سوئیس گفت:

  هدف من این بود به هر نحوی شده در این رقابت‌ها وزنه بزنم و خوشبختانه با رایزنی‌هایی که صورت گرفت در نهایت توانستم مسابقه بدهم. به هر حال با سختی خیلی زیاد در این مسابقات شرکت کنم. خداراشکر که این فرصت را از دست ندادم و علاوه بر شرکت در این مسابقات، آزمایش دوپینگ هم دادم. می‌خواهم یک امتیاز مثبت بگیرم تا مسیر را برای رفتن به المپیک باز کنم. هنوز مسابقات گزینشی المپیک باقی‌مانده و می‌توانم به این مسابقات بروم و در آنها امتیاز کسب کنم، اما در مجموع من به این امتیاز برای حضور در المپیک نیاز دارم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری درباره اینکه آیا امتیازات مسابقات سوئیس برای او حساب نمی‌شود، تصریح کرد:

 این موضوع مشخص بود، اما از طرف دیگر اگر به این مسابقات نمی‌رفتم راهی برای رسیدن به المپیک دیگر نداشتم. من همیشه امیدوار هستم و انسان به امید زنده است.

رستمی درباره مسابقات وزنه‌برداری پرو، اظهار داشت:

 من باید در مسابقاتی که برای گرفتن سهمیه المپیک پیش‌رو دارم همه تلاشم را کنم تا به هر نحوی که شده امتیاز بالایی به دست آورم تا بتوانم جواز حضور در این مسابقات را بگیرم. ما در ۶ ماه سوم مسابقات زیادی داریم و مسافت ایران تا پرو خیلی زیاد است و ۳۵ الی ۴۰ ساعت پرواز طول می‌کشد، این مسابقات همانند رقابت‌های جهانی نیست که من ۴، ۵ روز قبل از مسابقات در آنجا حاضر شوم. این مسابقات به علت اینکه برای انتخابی المپیک برگزار می‌شود در ۲ روز به پایان می‌رسد، از لحاظ حرفه‌ای خوب نیست که من به این مسابقات بروم، حتی این مسئله را نیز با رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در میان گذاشته‌ام.

وی ادامه داد:

 با توجه به اینکه مسابقاتی همانند جام قطر، مسابقات جام فجر ایران و قهرمانی آسیا را در پیش دارم و از آنجایی که برای حضور در این مسابقات، مشکل مسافت ندارم بهتر است در این رقابت‌ها شرکت کنم. صددرصد مسیر عادی سفر به پرو خیلی طولانی است و اگر به این مسابقات بروم مسافت طولانی‌اش در عملکردم تاثیر بدی خواهد گذاشت. زیرا هر مسابقه‌ای می‌روم با آمادگی کامل حضور پیدا می‌کنم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری درباره اینکه با مربیان تیم ملی قرار است کار کند، گفت:

 من زیر نظر مربی تیم ملی تمرین می‌کنم و مشکلی از این بابت ندارم.

رستمی در پاسخ به این سوال که شانس کدامیک از وزنه برداران برای کسب سهمیه المپیک زیاد است، گفت:

 هیچ چیزی مشخص نیست و هیچکس فکر نمی‌کرد که سهراب مرادی کتفش آسیب ببیند و با این وجود واقعأ چیزی معلوم نیست چه وزنه‌بردارانی به المپیک خواهند رفت.

ملی‌پوش وزنه‌برداری در خصوص اینکه آیا در سوئیس توانست با آیان رئیس فدراسیون جهانی صحبت کند یا خیر، گفت:

 من آیان را در سوئیس ندیدم و هیچ مسئولی در آنجا نبود تا برای محاسبه امتیازات مسابقات سوئیس با آنها صحبت کنم. زمان خیلی چیز‌ها را درست کرده و ما باید صبر کنیم که این افرادی که نمک روی زخم می‌پاشند دیگر این کار را نکنند. اگر ما ایرانی‌ها همدیگر را مثل خانواده هم ببینیم شرایط بهتری داریم تا اینکه بخواهیم نمک به زخم یکدیگر بپاشیم. من با هزار سختی وارد این مسابقات شدم و همه این سختی‌ها را به عشق مردم کشورمان تحمل کردم. خدا شاهد است که اگر عشق به مردم نبود قدم به این مسابقات نمی‌گذاشتم.

رستمی درباره اینکه چرا نتوانست وزنه ۲۳۲ را بزند، گفت:

 به هر حال این مسابقات ۵ ساعت و نیم طول کشید و بدنم را آنقدر گرم نگه داشتم که حتی برای مهار وزنه ۲۳۲ در حرکت دوضرب به روی تخته آمدم، اما، چون جو سالن خوب نبود و بدنم هم مقداری سرد شده بود، نشد این وزنه را مهار کنم. من ۵ ساعت بدنم را گرم نگه داشتم و شرایط این مسابقات نسبت به رقابت‌های جهانی که یکی، دو ساعت طول می‌کشد سخت بود. ما ساعت ۱۸:۳۰ وزن‌کشی کردیم و ساعت ۴ بامداد به هتل رسیدیم، حدود ۹ ساعت و نیم یک مسابقه طول کشید که واقعأ در نوع خود خیلی عجیب بود.

وی در پایان درباره برنامه‌اش تا المپیک توکیو خاطرنشان کرد:

 هدفم این است در مسابقاتی که پیش‌رو دارم بهترین وزنه‌ها را بزنم و اگر قسمت شد که به المپیک بروم خوش رنگ‌ترین مدال برای شاد کردن دل مردم به دست آورم. به هر حال دوست دارم این اتفاق رخ بدهد و سرود کشورمان در المپیک شنیده شود و همه تلاش خود را می‌کنم.
نظرات
آخرین اخبار