کد خبر: 10646
تاریخ انتشار: 14 مهر 1398 - 16:30
رئیس پلیس فتا هشدار داد
رئیس پلیس فتا یه صاحبان کانالها وسایتهای شبکه های اجتماعی برای کلاه برداران سایبری هشدار داد

فراتاب-کرمانشاه: هشدار رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه به صاحبان وب سایتها و کانالها :بسیاری از فعالان حوزه سایبری و گردانندگان پیج‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی با قرار دادن آگهی‌های تبلیغاتی اقدام به کسب درآمد می‌کنند اما اگر مراقب محتوایی که قرار می‌دهند نباشند مسئولیت هرگونه کلاهبرداری با آن‌ها است.

 سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: ادمین و گرداننده سایت‌ها و یا پیج‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و ... مسئول تبلیغاتی که در صفحه خود قرار می‌دهند هستند و می‌بایست  تبلیغات را از نظر محتوایی و صحت بررسی کنند. اگر تبلیغاتی که در صفحات خود قرار می‌دهند مربوط به فروشگاه‌های غیرمجاز باشد و یا منجر به کلاهبرداری یا سرقتی مانند فیشینگ گردد، شخص گرداننده مسئول است.

وی افزود: در بعضی از مواقع فرد آگهی دهنده، سایت‌های فیشینگ را تبلیغ می‌کند، در این صورت اگر گرداننده صفحه‌ای که آگهی در آن درج شده است، نتواند فرد مجرم را معرفی نماید، می‌بایست خسارات وارد شده به شاکیان را جبران نماید.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت:  مجرمین ابتدا به ادمین صفحه‌ها تماس گرفته و درخواست تبلیغ سایت خود را ارائه می‌دهند، این افراد برای اینکه ممکن است گرداننده صفحه، سایت مجرمانه را بررسی و از انجام تبلیغ خودداری نماید آدرس یک سایت سالم و قانونی را برای وی ارسال می‌نمایند، پس از درج اگهی توسط گرداننده، مجرم لینک سایتی که ارائه داده است را به یک سایت کلاهبرداری ماننده فیشینگ تغییر می‌دهند،فیشینگ نوعی کلاهبرداری است که در آن مجرم با طراحی سایت‌های جعلی که بیشتر شامل درگاه بانکی جعلی می‌شود، اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی ماننده شماره کارت، رمز اینترنتی، cvv2  و ... می‌ کنند. این کار باعث می‌شود کاربران به واسطه اعتمادی که به سایت و یا صفحه اصلی دارند بر روی لینک آگهی کلیک کرده و گرفتار مجرمین شوند.

این مقام انتتظامی در  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتابه شهروندان توصیه کرد: اگر قصد خرید اینترنتی دارید به محض اتصال به درگاه بانکی صحت و آدرس آن را بررسی نمایید، یکی از مشخصات درگاه های بانکی آدرس آن است که باید در ابتدا نام بانک و سپس shaparak.ir وجود داشته باشد، همچنین از افرادی که در حوزه سایبر فعالیت می‌کنند درخواست داریم مشخصات فرد آگهی دهنده مانند شماره ملی و تلفن ثابت و ... را دریافت و از صحت آدرس سایتی که قرار داده‌اند مطمئن شوند همچنین از تبلیغ فروشگاه‌هایی که اقدام به فروش محصولات غیرقانونی میکنند، خودداری کنند وکاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

 بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

 

نظرات
آخرین اخبار