کد خبر: 10402
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1398 - 13:00
فلاحت پیشه از نیت سوء آمریکا می گوید:

فراتاب – گروه سیاسی: حشمت الله فلاحت پیشه، با اشاره به فضایی که اخیراً در رابطه با موضوع مذاکره در مورد برجام و بازگشت آمریکایی ها به آن، از جانب خود آنها و برخی رسانه ها و افراد داخلی مجدد مطرح شده است، گفت: اگر این دولت آمریکا یعنی دولت ترامپ و پمپئو می‌خواهند به برجام برگردند که من شاخصه ها و کدهای قابل اعتنایی از برگشت آنها به برجام نمی بینم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس افزود: ولی حتی اگر پیش‌بینی‌ها درست باشد و قرار باشد که این دولت ترامپ به برجام برگردد و معتقدم که غیر از خرابکاری هیچ ماموریتی برای بازگشت به برجام در دستور دولت ترامپ نخواهد بود.

وی ادامه داد: یعنی آمریکا اگر بخواهد برگردد، برای خرابکاری در برجام برمی گردد،در طول یک سال و چند ماهی که از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد آمریکایی‌ها فکر کردند با جداکردن راه شان از اروپا و در واقع دیگر اعضای برجام ،می توانند ایران را به صورت یک طرفه وادار به تسلیم کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به مقاومت جمهوری اسلامی همراه با عزت در موضوع برجام، مطرح کرد: ولی به  هرحال این اتفاق که آمریکایی ها می‌خواستند نیفتاد،بلکه مسئله عکس آن شکل گرفته و کشورهای دیگر حاضر به همراهی با آمریکا نشدند. وی تصریح کرد: در محافل سیاسی آمریکا و حتی در میان نومحافظه کاران مخالف برجام،این بحث مطرح شد که بهتر بود دولت ترامپ در برجام می‌ماند و مکانیسم دومرحله ای ماشه را اجرا می کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در همان حالت که در قالب ۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ برجام و عهدنامه مرتبط با برجام عهدنامه بیست و سی و یکم آمده است که  در آنجا هر کشوری که عضو برجام است اعلام کند که برجام اجرا نمی شود،تحریم‌های ایران برمی گردد و این موضوع پاشنه آشیل اصلی برجام بود،الان دیگر نمی توانند از این پاشنه آشیل استفاده کنند؛ این واقعیتی است که وجود دارد و لذا احتمال بر این است که اگر این دولت آمریکا بخواهد دوباره به برجام برگردد و قطعاً برای خرابکاری باز خواهد گشت.

 

نظرات
آخرین اخبار