کد خبر: 10370
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1398 - 18:30
تغییر قوانین گمرکی خواست استاندار کرمانشاه
استاندار کرمانشاه خواستار جلسه ی دوباره باقوای سه گانه در رابطه باپرونده ی گلیم و گبه ی کرمانشاه و تدوین قوانین جدید گمرکی برای صادرات شد

 فراتاب - کرمانشاه: مهندس بازوند استاندار کرمانشاه در آیین تودیع و معارفه ی روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان که امروز چهارشنبه 27 شهریور با حضور معاون اول رئیس قوه قضائیه برگزارشد گفت: تقاضای جلسه ی دوباره با قوای سه گانه در مورده پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان را دارم .این پرونده یکی از پیچیده ترین پرونده های قضایی تاریخ استان است و وضعیت آن با سایر پرونده ها متفاوت می باشد.

وی افزود با توجه به اهمیت این پرونده، در نشست روسای قوای سه گانه کشور حمایت های خوبی با هدف حل مشکلات این پرونده انجام گرفت وتوانستیم بخشی از مطالبات مالباختگان را پرداخت کنیم.

وی خاطر نشان کرد :از دستگاه قضایی انتظار داریم برای کمک به نهایی شدن این مسئله، یک بار دیگر موضوع این پرونده در نشست سران سه قوه کشور مطرح شود.  درصورت که انجام این جلسه، حدود 98 درصد از مشکلات پرداخت های این پرونده حل می‌شود.

پرونده کلاهبرداری موسوم به گلیم و گبه کرمانشاهان که بیش از 13 هزار شاکی داشت  << نهم آبان سال ۹۵  خبری مبنی بر دستگیری فردی کلاهبردار در پرونده موسوم به فرش و گبه کرمانشاهان منتشر شد. پرونده‌ای که  روش کلاهبرداری آن قدیمی، اما بسیار فریبنده بود. روشی که به مردم پیشنهاد دریافت سود‌های کلان می‌دهد و از این طریق سرمایه‌های زیادی از مردم گرفته می‌شود.پرونده‌ای که در آن ارقام ۱۷۰ میلیارد تومان، ۲۵۰ میلیارد تومان، ۲۰۰ میلیارد تومان و ارقامی این چنینی مبلغ کلاهبرداری متهم آن بود و حجم زیادی از شکایت را به همراه داشت. در این میاندستگاه قضایی استان کرمانشاه به پرونده ورود کردوبا تحت نظر قرار دادن متهم منجر به جلوگیری از خروج وی از کشورشد.

بازوند همچنین برتشکیل نشست سران سه قوه برای اصلاح قوانین گمرکی متناسب با شرایط تحریم ها تاکید کرد و افزود قوانین موجود کشور، متناسب با شرایط تحریم ها تدوین نشده اند و باید اصلاح شوند. اگر مجلس برای اصلاح آن اقدام کند، زمان زیادی طول خواهد کشید، بنابراین بهتر است این موضوع در نشست سران سه قوه مورد بررسی قرار گیرد و اقدام فوری برای اصلاح این قوانین انجام شود.

وی با اشاره یه اینکه اصلاح این قوانین کمک بسیاری به حل مشکلات صادراتی  استانهای مرزی مانند کرمانشاه خواهد کرد  افزود این قبیل اصلاحات  زمینه رونق اقتصادی این مناطق را فراهم می کند.  ودر پایان ازدستگاه قضایی استان که همواره در برون رفت از چالش‌های استان نهایت همکاری را با مدیریت ارشد استان داشته است  تقدیر کرد.

نظرات
آخرین اخبار