کد خبر: 10295
تاریخ انتشار: 24 شهریور 1398 - 19:46
همه احتمالات در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات 2020
طی چند هفته گذشته ، سه نفری که بیشترین شانس را برای نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 دارند، از سایر نامزد های این حزب متمایز شده اند: جو بایدن ، معاون رئیس جمهور پیشین ، سناتور الیزابت وارن و سناتور برنی سندرز.

joe biden bernie sanders elizabeth warren

فراتاب-گروه بین االملل- محمد حسن گودرزی: طی چند هفته گذشته ، سه نفری که بیشترین شانس را برای نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 دارند، از سایر نامزد های این حزب متمایز شده اند: جو بایدن ، معاون رئیس جمهور پیشین ، سناتور الیزابت وارن و سناتور برنی سندرز.

با این وجود ، در پایان مناظرات مقدماتی ماه سپتامبر ، هنوز 18 نامزد حزب دموکرات در این رقابت ها حضور دارند که اکثر آنها عملاً هیچ شانسی برای رئیس جمهور شدن ندارند. براساس جمع بندی شرکت RealClearPolitics ، بایدن به طور متوسط تقریباً 30٪ ، وارن 19٪ و سندرز 18٪ رأی دارند. نزدیکترین نامزد به این سه نفر کامالا هریس است که با 7 درصد در رتبه بعدی قرار دارد.بنابراین: اگر ما فقط سایر نامزد ها حذف کنیم ، چه می شود؟ چگونه اوضاع بین بایدن ، برنی و وارن متزلزل می شود؟

به لطف روش منحصر به فردی که بیزنس اینسایدر در نظرسنجی انجام می دهد ، می توانیم  دقیقاً آن را آزمایش کنیم. برخلاف بسیاری از سازمان های رأی دهی ، نظرسنجی Insider / Surveymonkey از رای دهنده های متقاضی می پرسد که در انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی چی کسی خوشحال می شوند، ضمن اینکه هر رای دهنده حق انتخاب چند نفر را دارد. با استفاده از آن داده ها ، یک مدل ریاضی اجرا شد که این موضوع  را که اگر همه کاندیداها را به جز سه نفر برتر حذف شوند و در مرحله بعد، اگر رای های داده شده به همه نامزدها را به بایدن ، سندرز و وارن مجدداً اختصاص داده شود، تجزیه و تحلیل شد.

نتیجه این تجزیه وتحلیل آماری برای هریک از سه نامزد باقی مانده به این شکل درآمد.

 

 

 

 

 

 

بایدن:برای بایدن شرایطی خواهیم داشت که 30٪ هواداران او را دوست دارند و تنها بایدن را قبول دارند، 37.4٪ از بین او ، سندرز یا وارن به هر حال یکی را انتخاب می کنند و یک سوم افراد هم سه نفر را قبول دارند.این در مقایسه با وضعیت فعلی است که در آن 16.1٪ از افراد تنها بایدن را قبول دارند،  15٪ او را یکی از دو انتخاب و 18٪ او را به عنوان یکی از سه کاندیدایی که قبول دارند، می شناسند.

 

 

 

 

 

 

 

 

سندرز: 24٪ از نامزدی او دفاع می کنند، 42٪ از وارن یا بایدن پشتیبانی می کنند ، و یک سوم هم که سه نفر را دوست دارند. در حال حاضر ، 15٪ از هواداران تنها سندرز را قبول دارند ، 18٪ آنها بین او و فقط یک نفر دیگر ، و 19٪ بین او و دو نفر دیگر و هواداران باقی مانده بین چهار یا بیشتر تصمیم می گیرند. این نتیجه گیری سندرز را در جایگاه بهتری نسبت به بایدن قرار می دهد.

 

وارن: 15٪ هواداران فقط  وارن را تأیید می كنند كه این میزان سه برابر سطح فعلی او است اما هنوز هم با بایدن فاصله محسوسی دارد. 51٪ رای دهندگان دموکرات از او و یک نفر دیگر حمایت می کنند و یک سوم هر سه نفر را تأیید می کند. در حال حاضر، تنها 5٪ او و تنها او را حمایت می کنند ، 12٪ از وارن و یک نفر دیگر ، و 19٪ هر سه نامزد را قبول دارند.

توجه به این نکته نیز ضروری است که برخی از موارد تغییر نمی کنند. در حال حاضر و به طور کلی ، نامزدی وارن برای 45٪ از دموکرات ها شناخته شده و رضایت بخش است ، حدود 46٪ از پاسخ دهندگان سندرز و مواضع او را می شناسند و از او راضی هستند و 47٪ با بایدن خوب هستند. چه شما سه مدعی داشته باشید یا 19 نفر، این اعداد تغییری نمی کنند. این به این معناست که این سه نفر به شدت به هم  نزدیک هستند. اما در صورتی که تنها این سه نفر را در نظر بگیریم تفاوت بیشتر خود را نشان می دهند.

تعدد نامزد ها باعث نشده که جایگاه بایدن با مشکل مواجه شود. در حالی که بایدن منتظر است که طرفداران سایر نامزد ها به کمپین وی بپیوندند، نظرسنجی ما نشان می دهد که هواداران وی بسیار وفادار هستند. در مقایسه با سایر نامزدها ، تعداد کمی از رأی دهندگان با داشتن کسی غیر از وی به عنوان نامزد ، به طرف شخص دیگری می روند.

حامیان سندرز و وارن هر در حال افزایش هستند. اکثر رای دهندگان باقی مانده از نامزدی هر یک از آنها به عنوان نامزد دموکرات خوشحال می شوند. به نظر می رسد این دو بزرگترین فرصت برای جذب هواداران و رشد پایگاه خود دارند. با این همه رشد هواداران وارن بیشتر است.

دلیل اینکه هواداران منصرف شده بیشتر ممکن است به طرف وارن جذب شوند، این است که بیشتر این افراد طرفدار وارن و یا شخص دیگری مانند وی هستند. ادامه این وضعیت باعث می شود که هواداران سایر نامزد ها به سوی وی جذب شوند و وارن در مقابل سندرز و بایدن دست و پا بسته نباشد. تنها راه برنده شدن در این انتخابات مقدماتی برای هریک از این سه نفر داشتن پیروزی بزرگی در مقابل یکی از دو نفر مقابل است.

البته این نظرسنجی ها و پیشبینی ها در عمل ممکن است ناعادلانه به نظر برسد. به همان میزان که افرادی مانند ده بلاسیو یا دلانی رئیس جمهور نخواهند شد، سیار نامزد ها مانند هریس یا بوکر همچنان در تلاش هستند تا میزان درصد هواداران خود را دو رقمی کنند. تاریخ نشان می دهد که هنوز برای اینکه این افراد بار و بندیل خود را جمع کنند، زود است.

bernie sanders joe biden elizabeth warrenاز سوی دیگر به نظر می رسد ، 6٪ افرادی که گفته اند به دموکرات ها رای می دهند  از هیچ کس در این زمینه راضی نیستند. هنگامی که ما گزینه ها را به سه مورد کاهش می دهیم ، این رقم به 18٪ سه برابر می شود. هنوز هم جایی برای برای ترغیب رای دهندگان از سوی نامزدهایی که رای پایئنی دارند، هست. اما اگر وارن و ساندرز می خواهند جای بایدن را بگیرند ، شاید استراتژی آنها این نباشد که او را در دور مقدماتی حذف کنند. درعوض ، ممکن است حرکت آنها برای حذف سایر نامزدهایی با شانس کمتر باشد  و اگر بایدن می خواهد به ساحل پیروزی برسد ، نباید در انتخاب و حذف حریفانی که تهدیدی آشکار برای او نیستند ، عجله کند. اگر آنها از دور مقدماتی کنار بروند، طرفداران آنها به هر حال به سوی یک کاندیدای دیگر می روند.

 

منبع: بیزنس اینسایدر

بازنشر این مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار