کد خبر: 10000
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1398 - 19:40
در بازدید استاندار کردستان از پروژه گردنه صلوات آباد عنوان شد؛
استاندار کردستان در بازدید از پروژه چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد ضمن تاکید بر تسریع در اجرای این طرح گفت: طبق گفته پیمانکار این پروژه تا اواسط مهر ماه، 14 کیلومتر از این جاده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

فراتاب- گروه استان کردستان: به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري كردستان، بهمن مرادنيا امروز دوشنبه در بازديد از روند اجرايي طرح چهار خطه كردن گردنه صلوات آباد با اشاره به اینکه اين مسير اصلي اتصال استان به مركز كشور است،  تاکید كرد: این پروژه بايد هر چه زودتر و طبق برنامه به نتيجه برسد.

هم اكنون اين طرح با پيشرفت فيزيكي 35 درصد در حال اجرا است و براساس اعلام مسئولان حوزه راه و شهرسازي استان كردستان قرار است تا پايان سال 98 به صورت كامل به بهره برداري برسد.

استاندار كردستان اعتبار در نظر گرفته شده براي اتمام اين پروژه را 600 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: بدليل شرايط مالي و درآمدهاي اندك كشور برخي مشكلات اعتباري در اين پروژه وجود دارد كه در تلاشيم اين مشكل را رفع كنيم.

مرادنيا تاكيد كرد: تمامي 21 كيلومتر طول گردنه صلوات آباد در سه قطعه به پيمانكاران واگذار شده است و هم اكنون به صورت شبانه روزي و در سه شيفت كاري عمليات اجرايي در دست انجام است.

وزارت راه و شهرسازي براي ارتقاي امنيت تردد و روان سازي ترافيك در اين مسير از ارديبهشت سال جاري طرح ارتقاي گردنه صلوات آباد از جاده 2 طرفه به چهار خطه 2 بانده را آغاز كرده است.

براي چهار خطه كردن اين ميسر در مجموع 192 هزار مترمكعب خاكبرداري، 22 هزار مترمكعب خاكريزي، پنج هزار و 500 مترمكعب ديوار سازي، 710 متر مكعب بتن ريزي و يك ميليون و 487 هزار مترمربع آسفالت ريزي لازم است.

گردنه صلوات آباد به طول 21 كيلومتر در پنج كيلومتري نخست بزرگراه سنندج - همدان واقع شده و از گردنه هاي سخت گذر استان به شمار مي رود.

بزرگراه سنندج همدان به مسافت 140 كيلومتر، كردستان را به استان هاي مركزي كشور متصل مي كند و از جمله محورهاي مهم و ترازينتي اين استان است

نظرات
آخرین اخبار