کد خبر: 9742
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1398 - 13:50
نماینده ی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

فراتاب - گروه سیاسی: عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به رفتارهای ضد حقوق بشری ترامپ،گفت: آمریکا یک استراتژی دارد که بر مبنای منافع خودش  طراحی کرده است و برایش هم مهم نیست که در این سیلی که پیش می‌برد، چه حقوقی در دنیا پایمال شود. وی گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل برای حفظ حیثیت خودش هم شده، باید دست به اقداماتی بزند و  باید بیانیه، قطعنامه‌ و یا رایزنی در مقابل رفتارهای ضد حقوق بشری ترامپ انجام دهد. سلام امینی افزود: از همه بدتر اینکه یک شخصیت نامتعادلی به نام ترامپ، از دوسال پیش بر مسند قدرت آمریکا سوار شده است و همه سیاست‌های معمول آمریکا را در داخل و خارج دچار بی تعادلکرده است. عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتارهای ترامپ به نوعی با شعارهای بشردوستانه آمریکا و شعارهای حقوق بشر آمریکا در تناقض آشکار است، مطرح کرد: آمریکایی ها از یک طرف شعار حمایت از حقوق کودکان، حقوق بشر، آزادی و بسیاری از مسائل را می‌ دهند و شعارهای دهان پرکنی مطرح می‌کنند و از طرف دیگر حقوق مسلمی که در تمام دنیا و در تمام منشورهای بین الملل حقوق زنان و کودکان به رسمیت شناخته شده است، را نقض می کند.

نماینده ی مردم ایلام ادامه داد: از این رو  هیچ کجای دنیا در طول تاریخ کسی سراغ ندارد که یک مسئولی در این سطح اتفاقی بیفتد و دخالت نداشته باشند؛ اینکه کودک شیرخواره را از مادرش جدا کنند و به هر حال در یک منطقه دیگر پرورش بدهند، با کدام منشور بین المللی و با قانون چه کشوری همخوانی دارد؟ متاسفانه ترامپ از وقتی سر کار آمده حلاف موازین حقوق بشری رفتار می کند  و ادعاهایی هم دارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سکوت شورای حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل در بسیاری از موارد معلوم الحال است و در بسیاری از موارد تحت تأثیر آمریکایی‌ها است. حقوق بشر سازمان ملل به شرایط کودکان مهاجر در آمریکا بپردازد. اینکه یک کودک را از مادرش جدا کنند و در یک منطقه دیگر پرورش بدهند، با کدام منشور بین المللی و با قانون چه کشوری همخوانی دارد؟

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تصریح کرد: شورای حقوق بشر سازمان ملل به هر حال برای حفظ حیثیت خودش هم شده ،باید دست به اقداماتی بزند و  باید بیانیه، قطعنامه‌ و یا رایزنی انجام دهد و حتی اگر شد به مجمع عمومی موضوع را بکشاند و به نوعی این رفتارهای ضد حقوق بشری ترامپ را اگر هم نمی تواند  آن را عملیاتی کند؛ وظیفه اش این است که در مقابل آن موضع گیری کند.

نظرات
آخرین اخبار