کد خبر: 9294
تاریخ انتشار: 18 تیر 1398 - 15:09

 

فراتاب - گروه فرهنگی: رئیس اقلیم کردستان عراق نیز، استاد زیرک را به عنوان نماینده خود به این کنگره فرستاده بود تا متن پیامش را برای حاضرین قرائت کند. متن پیام «نچیروان بارزانی» به این شرح است:

از همه دست اندرکاران برگزاری این کنگره به ویژه استاندار کردستان، که از ما برای همراهی و مشارکت در این مراسم دعوت به عمل آورده است تقدیر می‌کنم. همچنین از دانشگاه کردستان و اساتید برجسته و روشنفکر این دانشگاه که با انجام فعالیتی دانشگاهی، ادبی و روشنفکرانه خدمتی بزرگ و عظیم به ادب و تاریخ ملت کرد کرده است تقدیر می‌کنم.

خدمات دانشگاه کردستان و همه مسئولان برگزاری کنگره مشاهیر کرد برای معرفی و تجلیل از مفاخری که طی سال‌های گذشته، خدمت بزرگی در راستای حفظ زبان و شناسنامه ملت و بزرگداشت فرهنگ و ادب خود ارائه داده اند ستودنی است. در کنگره مشاهیر کرد، مفاخر و نامداران از هر سرزمینی که باشند، میراثی معنوی برای همه کردها هستند چراکه این مفاخر در راستای رسیدن به اهداف خود و خدمت به ملتشان تلاش کرده و رنج زیاد دیده اند.

در زمان کودکی ما، پدر و مادرهایمان علیرغم نداشتن سواد برای خواندن، همپای شعرهای استادان برجسته کُرد همچون هژار و هیمن، شعرهای حافظ و سعدی برای ما می‌خواندند و همپای گوش دادن به آوا و موسیقی کردی ما را به گوش دادن به صدای استاد شجریان تشویق می‌کردند.

تاریخ به ما ثابت کرده است که هیچگاه تفاوت‌های ملی و مذهبی و فرهنگی موجب خشونت‌های ظالمانه و غیردموکراسی نشده و بلکه موجب قبول کردن جدایی‌ها شده است‌. ما در کردستان به مفاخر مشاهیرمان افتخار می‌کنیم چراکه سرلوحه و الگوی ما بوده اند. امروز سنندج با برگزاری این کار بزرگ همه ما را مدیون و وامدار خود کرده است.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار