بایسته های ساخت و پایداری یک رابطه! | فراتاب
کد خبر: 9242
تاریخ انتشار: 2 تیر 1398 - 13:04
د.شهپر شهرکی - روانپزشک

 فراتاب - گروه اجتماعی: آدمها باید به ما مهلت بدهند که احساس واقعی مان را نسبت به آنها پیدا کنیم. چگونه؟ زمان معلم خوبی است. برای رسیدن به یک آدم.

عجله نکنید، او را خوب بشناسید با او به گردش و تفریح و سفر حتی بروید، ببینید چگونه آدمی است.

راستی یک سوال؟ چرا ما ایرانی ها قدرت نه گفتن نداریم، یک جمله است اما خود و فرد مقابل را با تعارفات بی خود ایرانی بیچاره نمی کنیم، «نه دوستت ندارم.» این صداقت است دو رویی و دروغ نیست، ازدواجی مصلحتی را صورت نمی دهد، چون دوست نداشتن هیچ وقت درست نمی شود اما فرهنگ تعارف و دروغ نسل ها را بر باد می دهد.

در فرهنگ ما تصور می کنم که خنده دار باشد این حرف. چون معمولا اول ازدواج می کنیم، چند ماه بعد آه و وای و ناله سر می دهیم. بعد خاله ها و مادران توصیه می کنند که بچه دار شوید، خوب می شوید، «وای که چه مصیبتی را توصیه می کنند»، بچه دار که شدیم شاید کاملا بیچاره شویم! این موضوع اصلا مرد و زن هم ندارد.
چون در فرهنگ ما، احساسات زودگذر، گوش دادن به حرف کسانی که پای خودشان در گل است، مهارت هایی که در مقابل شریک زندگی مان یاد نگرفتیم همه دست به دست هم می دهند، تا احتمالا جهنمی درست شود که دو انسان تا ابد یا مدت زیادی در آن گرفتار باشند.
اگر کسی را دوست دارید، تمام او را ببینید، نه یک رفتار خاص که مورد علاقه ی شما نیست. یک انسان شاید یک رفتار بد و هزاران شایستگی دیگر داشته باشد و برعکس!

همه ی آدمها نقصی دارند که خود می دانند، اما ما به عنوان شریک زندگی باید صبورانه آن را بپذیریم و دنبال راه حلی دو نفره برای آن باشیم. در این زمینه یکی از بهترین راه حل ها، مراجعه برای مشاوره با روانپزشک یا روانشناس است.

نویسنده: دکتر شهپر شهرکی - روانپزشک

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

نظرات
آخرین اخبار