موزه سنندج؛ دفترچه تاریخی در قلب استان کردستان | فراتاب
کد خبر: 8095
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1397 - 13:26
موزه سنندج همچون یک دفترچه تاریخی تمام مطالب مرتبط با تاریخچه استان کردستان و شهر سنندج را به مخاطبان ارائه می‌کند.

فراتاب - گروه فرهنگی: هر کسی که می‌خواهد با تاریخچه استان کردستان و به خصوص شهر سنندج آشنا شود می‌تواند با بازدید از موزه سنندج با تاریخچه این استان و این شهرآشنا شود.موزه سنندج در قسمت بیرونی منزل سالار سعید که در دوره قاجاریه ساخته شده،قرار گرفته است.

این منزل در خیابان امام و کوچه حبیبی استان سنندج قرار گرفته و در بخش بیرونی عمارت ملا لطف الله شیخ‌الاسلام واقع شده است.

موزه سنندج؛ دفترچه تاریخی در قلب استان کردستان

موزه سنندج؛ دفترچه تاریخی در قلب استان کردستان

موزه سنندج از ابتدای تاسیس به دو بخش باستان‌شناسی و مردم‌شناسی تقسیم شده است.بخش باستان‌شناسی این موزه محل نگهداری آثار متعلق به دوره‌های ماقبل تاریخ تا دوره قاجار در استان کردستان و برخی از استان‌های همجوار است.بخش مردم‌شناسی این موزه هم به نمایش آثار مردم‌شناسی استان کردستان اختصاص یافته است.

موزه سنندج؛ دفترچه تاریخی در قلب استان کردستان

لازم به ذکر است؛ اشیای دوران تاریخی عمده‌ترین اشیای موزه سنندج هستند.بخشی از این اشیا از تپه زیویه که مهم‌ترین تپه تاریخی استان کردستان است کشف ‌شده‌اند.

تپه زیویه یا گنکه سوراخ متعلق به هزاره اول قبل از میلاد است.این تپه که در شهرستان سقز قرار گرفته است؛در تاریخ۴دی ماه سال ۱۳۴۶در فهرست آثار ملی کشورمان ثبت شده است. تپه باستانی زیویه هم‌اکنون شرایط مساعدی ندارد.

نظرات
آخرین اخبار