کد خبر: 7997
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1397 - 18:35
مراسم وداع و تشییع پیکر ناصر چشم‌آذر آهنگساز ایرانی صبح امروز از تالار وحدت به سمت بهشت زهرا برگزار شد.

 

فراتاب - گروه فرهنگی: تالار وحدت تهران صبح امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 97 مملو از هنرمندان و هنردوستانی بود که برای وداع با هنرمند محبوبشان ناصر چشم آذر به این قدیمی‌ترین مرکز هنری تهران آمده بودند.

در این برنامه هنرمندانی از جمله حمیدرضا نوربخش، حمید حامی، بیتا فرهی، ‌شاهد احمدلو و منوچهر اسماعیلی با بیان خاطراتی از همکاری‌ها و دوستی‌هایشان با مرحوم چشم‌آذر یاد این هنرمند را گرامی داشتند.

شیرین احمدلو همسر چشم آذر و رعنا دخترش نیز با دیده گریان جملاتی در میان حضار سخن گفتند.

اشکان خطیبی: از جنس باران با او خداحافظی کنید

اشکان خطیبی بازیگر و خواننده که قرار بود طی روزهای اخیر در کنار چشم آذر به صحنه برود در این برنامه گفت: خواهش می کنم از جنس خودش، از جنس باران عشق،‌ با او خداحافظی کنید و همراه با او آهنگ «سقوط دستای ما» را بخوانید.

سیدعباس صالحی: چشم‌آذر باران عشق را بر ما بارید

سیدعباس سجادی، شاعر و از مدیران عرصه فرهنگی گفت:‌ بی تردید ناصر چشم آذر از هنرمندانی بود که عاشق سرزمین مادری هستند. ناصر، باران عشق را بارید و با همه نغمه‌هایش جاودانه شد.

منوچهر چشم‌آذر: همیشه افتخار می‌کردیم که برای موسیقی کشورمان مفید بودیم

در ادامه مراسم، پیام صوتی منوچهر چشم آذر آهنگساز برجسته و تنها برادر ناصر چشم آذر برای حضار پخش شد که در آن چنین گفت: من و ناصر همیشه یک هدف را دنبال کرده ایم و احساسات ما همچون روحی مشترک در قالب 2 بدن بود. همیشه افتخار می کردیم که مهره موثری برای وطنمان هستیم. یادتان باشد هنرمند واقعی در هیچ شرایطی نمی میرد.

پوری بنایی: ای کاش ناصر به تلویزیون نمی رفت

پوری بنایی بازیگر قدیمی که سابقه همکاری با چشم آذر را در فیلم خداحافظ تهران دارد در این مراسم گفت:‌ از امریکا با ناصر به ایران برگشتم. به او گفتم جای تو در ایران است. بچه های ایران به تو احتیاج دارند. در طول هفته چند بار به من زنگ میزد و از من می خواست آهنگ خداحافظ تهران را با او بخوانم. امروز همه ایران با او خداحافظی می‌کند. متاسف شدم روزی که شنیدم ناصر به تلویزیون رفت و او را راه ندادند. ای کاش نمی‌رفت.

منوچهر شاهسواری: چشم آذرها برای ما خاطره ساز عاشقانه ها بودند

مدیرعامل خانه سینما در خصوص اهمیت چشم آذر در موسیقی ایران گفت:‌ ناصر چشم آذرها برای ما آنقدر خاطره ساختند که هیچکس نمی تواند تعلق خاطر ما را از بین ببرد. امروز ما با خاطره ساز عاشقانه های خودمان خداحافظی می کنیم. سهم ناصر چشم آذر از موسیقی سینمای ایران غیرقابل انکار است. آنچه او ساخت تجربه گرانبهایی بود که نسل جوان ما آن را پاس خواهد داشت.

اجرای گروه سون

در این بخش از برنامه گروه سه نفره سون با حضور در پشت تریبون ضمن گرامیداشت یاد ناصر چشم آذر بخش کوتاهی از ترانه «خاطرات تو» را برای حضار اجرا کردند.

بیژن بیرنگ: موسیقی در کشور ما مظلوم و غریب است

بیژن بیرنگ فیلمساز و نویسنده ضمن گرامیداشت یاد منوچهر چشم آذر گفت: موسیقی بخشی غریب و مظلوم و صدمه دیده در این کشور است.

هنوز تکلیف موسیقی معلوم نیست و به تبع آن تکلیف موزیسین معلوم نیست. هنوز هنرمند ما برای اینکه به یک فستیوال هنری برود و برای ما افتخار بیافریند باید تلاش‌ها کند تا مجوز خروج بگیرد.

وی ادامه داد: امروز موزیسین ما همیشه نگران یک کلمه است. کلمه‌ای که آرزو دارم یک روز از این مملکت برای همیشه برود. کلمه «اجازه کار». بارها تن هنرمندما لرزیده از اینکه نگذارند کار کند.

در پایان مراسم یادبود شرکت کنندگان به امامت حجت ‌لاسلام دعائی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، بر پیکر ناصر چشم آذر نماز گذاردند و سپس او را از تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه کردند.

در این مراسم بعضی چهره های هنری کشور از جمله بهرام حصیری،‌ خشایار اعتمادی، فریدون شهبازیان ، مجید انتظامی، همایون رحیمیان، رضا بنفشه خواه، محمد سریر،‌ فریبرز لاچینی، هوشمند کامکار، همایون اسعدیان،‌ جواد گنجه ای و فریدون خشنود برای احترام و وداع با ناصر چشم آذر حضور داشتند.

نظرات
آخرین اخبار