طراحی استراتژی، برنامه ریزی و مهارت های فروش و فروشندگی حرفه ای اثر محمد بلوریان تهرانی | فراتاب
کد خبر: 6467
تاریخ انتشار: 2 مرداد 1396 - 00:22
معرفی کتاب:
آشنایی با بحث های راهبردی استراتژی فروش برای کلیه مدیران ارشد، مدیران میانی و حتی کارشناسان بازایابی و فروش الزامی و حیاتی است. خواندن کتاب هایی از این قبیل می تواند در تکمیل اطلاعات علوم و فنون بازاریابی بسیار مثمرثمر واقع شود.

فراتاب - گروه کتاب: در هر نظام اقتصادی و بازرگانی، مقوله «بازار» به عنوان مهمترین رکن و عامل تشکیل دهنده مطرح می باشد، به طوری که بازار و روابط کنش و واکنش های موجود در آن در شکل گیری و نهادینه کردن یک نظام اقتصادی – بازرگانی نقش اساسی دارد، ضمن اینکه تغییرات مداوم و بنیادی جاری در بازار رقابت را بسیار متلاطم و پیچیده نموده است.

هدف از انتشار این کتاب فرهنگ سازی، توسعه علوم و فنون و روش های علمی حوزه های مختلف بازرگانی، از جمله فروش و بازاریابی بوده است که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

کتاب حاضر از چهار بخش تشکیل شده است که عنوان اولین بخش آن «اشاره ای به مفاهیم اساسی بازاریابی» است.

در این بخش در تعریف بازاریابی آمده است: «بازاریابی مجموعه ای از تمام تلاش ها و کوشش های سازمان یافته ای است که هدف از آن تولید کالا یا انجام خدمتی با مشخصات و کیفیت و قیمت مناسب و مورد قبول مشتریان احتمالی و تامین نیاز و جلب رضایت آنان و کسب سود و شهرت برای بنگاه است.»

عنوان بخش دوم «برنامه ریزی و مدیریت فروش» است. این بخش به مباحثی همچون ویژگی های مدیر فروش و ویژگی رهبری آن ها، ویژگی محیط های فروش، هدف های رقابتی فروش، زمانبندی هدف های فروش، روش های پیش بینی فروش، ظرفیت سازی برای فروش بیشتر و ... پرداخته است.

ماحصل بخش دوم: «مشتری گرایی یعنی درک، اندازه گیری و برآورده کردن نیازهای مشتری در جهت رضایت او»، «یکی از مهمترین اقدامات در فرآیند راهبردی مدیریت فروش، شناسایی مشتریان برحسب طبقه بندی های گوناگون است.»، «فروشنده ها نباید چشم و بسته و براساس آگهی در مطبوعات انتخاب شوند. فروشنده باید با دقت و وسواس فراوان شناسایی، آزمون، مصاحبه، انتخاب و استخدام شود.»، «فروشنده ها باید در حسن خدمت، آموزش های تخصصی و تکمیلی را فرا بگیرند و روس آن ها سرمایه گذاری شود.»

بخش سوم با را با عنوان «طراحی استراتژی های فروش» مطالعه خواهید کرد. «طراحی استراتژی های فروش»، «رقابت و رقابت پذیری»، «مهارت های یک مدیر فروش موفق»، «بیست توصیه برای فروش موفق»، «شرح وظایف نمونه یک مدیر فروش»، «استراتژی های تهاجمی در فروش»، «مزیت های رقابتی»، «انواع برنامه ریزی بازاریابی و فروش» و ... از جمله مباحث مطرح شده در این بخش است.

بعد از مطالعه ی آخرین بخش با عنوان «IT و بازاریابی» به  این چشم اندازها خواهید رسید:

-تجارت الکترونیکی عبارت است از انجام عملیات بازرگانی، مانند: مذاکره، خرید، فروش، مناقصه، مزایده و ... با استفاده از شبکه های رایانه ای متصل به هم.

-تجارت اینترنتی نوعی از تجارت است که طرفین می توانند در آن واحد با یکدیگر به تعامل پرداخته و در یک فضای مجازی اینترنتی با یکدیگر به ملاقات، مناظره، مذاکره، داد و ستد، توصیف خدمات و ... بپردازند.

-بازاریابی اینترنتی یعنی ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده بدون محدودیت زمانی و مکانی و با هزینه کمتر نسبت به بازاریابی سنتی.

 

گزارش از امید جعفری

نظرات
آخرین اخبار