کد خبر: 6321
تاریخ انتشار: 23 خرداد 1396 - 23:51
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با رییس سازمان محیط زیست کشور و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم سبز گفت: مساله محیط زیست از سطح رسمی عبور کرده و به مساله و مطالبه اجتماعی تبدیل شده است.

فراتاب - گروه فرهنگی، «سیدرضا صالحی امیری»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر در این نشست با تاکید بر این مطلب افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای وظایف ذاتی خود آمادگی هرگونه کمک به برگزاری جشنواره فیلم سبز را دارد. وی با تاکید بر هدف گذاری و جریان سازی در برگزاری این جشنواره ادامه داد: جریان سازی و رسیدن به گفتمان مشترک نیازمند روش علمی است که بخشی از این جریان سازی می تواند از طریق سینما به دست آید.

صالحی امیری در عین حال تصریح کرد: در جریان سازی باید از سطح رسمی به غیر رسمی و اجتماعی برسیم و برای رسیدن به این امر نیازمند انجام کارهای جدی هستیم. وی با تاکید بر اهمیت هدف گذاری گفت: اگر در برگزاری جشنواره فیلم سبز، هدف گذاری برای برجسته سازی محیط زیست در ذهنیت اجتماع مطرح است، هدف والا و ارزنده ای است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید افزود: مساله محیط زیست از سطح رسمی عبور کرده و به مسأله و مطالبه اجتماعی تبدیل شده است. وی در عین حال تاکید کرد: این مطالبه در حال تبدیل شدن به خواست عمومی است و از این منظر رابطه ای دوسویه بین دولت و جامعه وجود دارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوعات برگزاری جشنواره فیلم سبز ادامه داد: در برگزاری این جشنواره تمرکز بر موضوع اصلی آن ضروری است.

 وی با طرح این پرسش که چگونه باید جریان سازی کرد، گفت: باید با زبان نو کار جریان سازی را آغاز کرد. باید از ابزار رسانه در این زمینه بهره برد. امروز با توجه به در اختیار بودن فضای مجازی، می توان در جریان سازی موضوعات از این حوزه بهره های بسیاری برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت اقدامات و فعالیت های قبل از برگزاری جشنواره تاکید کرد و افزود: مخاطب در فضای مجازی باید به طور مستمر پیام هایی در این حوزه دریافت کند تا بتوان در جامعه کنش و واکنش های مثبت در زمینه محیط زیست ایجاد کرد.

وی در عین حال تصریح کرد: رسانه و نهادهای آموزشی در این فضاسازی نقش موثری دارند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر توجه به ضریب نفوذ و سنجش عملکرد در جامعه، ادامه داد: در برگزاری این جشنواره باید روستاها، شهر های کوچک و استان ها را نیز در نظر گرفت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بر توجه به بخش کودک و نوجوان در برگزاری جشنواره فیلم سبز تاکید کرد.

نظرات
آخرین اخبار