کد خبر: 11825
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1400 - 16:11
انتشار اسامی 9 شهروند ایرانی اسیر در دست گروه تروریستی جبهه النصره

 فراتاب: خانواده 9 پناهجوی کُرد ایرانی با حضور در وزارت خارجه از مقامات کشور درخواست پیگیری وضعیت اعضای دربندشان در شمال سوریه شدند.

به گزارش فراتاب 9 پناهجوی کُرد از منطقه هورامان و عمدتا شهر پاوه با گرفتن ویزای 3 ماهه قانونی در ترکیه حضور داشته و قصد داشته‌اند از طریق این کشور به کشوری ثالث مهاجرت کنند. نفرات مذکور در جنگلهای اطراف استانبول توسط پلیس ترکیه بازداشت می‌شوند و به توصیه یکی از راهنماهایشان ابتدا خود را تبعه سوریه معرفی ‌می‌کنند؛ اما پس از آنکه متوجه می‌شوند پلیس ترکیه قصد تحویل آنان به جنگجویان جبهه النصره در شمال سوریه را دارد، تابعیت واقعی خود را اعلام می‌کنند که مورد توجه پلیس قرار نمی‌گیردو

اینک آنها بیش از یک هفته است در شمال سوریه در دست گروه تروریستی جبهه النصره قرار دارند. بنا بر برخی اخبار غیررسمی گروه مذکور با خانواده این نفرات تماس برقرار کرده و برای آزادی هریک از آنها خواهان دریافت 2 هزار دلار شده است.

حال اعضای خانواده این نفرات در تهران و در وزارت خارجه حاضر شده‌اند و از مقامات وزارت خارجه و نیز سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه درخواست دارند، برای آزادی آنان کمک و اقدام کنند.

اسامی نفرات اسیر در دست جبهه النصره

مبین ولدبیگی، فردین درویشی پور، افشار رستمی، هدایت رخزادی زردوئی، مسعود حیدری، سیاوش پاک سرشت، بهمن شادروان، سعید احمدی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار