کد خبر: 10984
تاریخ انتشار: 7 آبان 1398 - 04:40
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان خطاب به مسئولین:
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان،گفت: از مسئولین انتظار داریم یاری‌گر بیماران باشند، چراکه بسیاری از بیماران ناتوان از خرید دارو هستند.

فراتاب- گروه کردستان: فرانک قدسی امروز (6 آبان) در همایش تجلیل از فعالان بیمه سلامت، اظهار کرد: هدف ما این است که خانواده ها بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشند.

وی در ادامه گفت: بیمه سلامت یکی از دستگاه‌های عضو اصلی در کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت بوده که ذیل شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان است.

وی افزود: برای صیانت از بیمه‌شدگان و تسهیل خدمات‌رسانی باید استفاده و بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری روز را برای خدمات به بیماران پیش بگیریم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان، بیان کرد: هدف ما این است که خانواده ها بیش از رنج مریض داری رنج دیگری نداشته باشند و در این راستا از مسئولین انتظار داریم یاری‌گر بیماران باشند، چراکه بسیاری از بیماران ناتوان از خرید دارو هستند.

قدسی بیان کرد: آسیب دیدگان اجتماعی به‌ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، اقشاری از جامعه هستند که باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرند چراکه به دلیل عدم توانایی مالی، خدمات بیمه سلامت برای درمان این افراد جوابگو نیست.

وی با اشاره به اینکه سلامت به‌عنوان شاخص اصلی توسعه پایدار است، ذکر کرد: بیماران باوجود داشتن دفترچه درمانی اما در کمیته بیماران خاص، مدعی حمایت بیشتری هستند که باید این مهم در برنامه‌ریزی‌ها قرار بگیرد که بتواند در بهبود عملکرد و شاخص‌های سلامت کمک کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان، خاطرنشان کرد: طرح کنترل فشارخون به همت دانشگاه علوم پزشکی به‌خوبی در سطح استان ارائه شد که نتیجه خدمات سلامت در کشور بود.

قدسی خواستار شد، در روستاها طرح فلج اطفال، کنترل دیابت و سبک زندگی مناسب را موردتوجه قرار دهند که بااطلاع رسانی و آمادگی بیشتر و افزایش ارتقاء، بیماری‌ها کنترل شوند.

نظرات
آخرین اخبار