داعشیان بازخواهند گشت و آن زمان ... | فراتاب
کد خبر: 10817
تاریخ انتشار: 23 مهر 1398 - 02:20
انتقاد نماینده مهاباد از سکوت جهانیان دربرابر کشتار کُردهای سوریه:

فراتاب - گروه سیاسی: جلال محمودزاده، در نشست علنی یک شنبه، 21مهرماه مجلس شورای اسلامی حمله ترکیه به تمامیت ارضی سوریه را محکوم کرد و خطاب به نمایندگان، نهادهای بین المللی و دولت های جهان، گفت: ملت کُرد در طول زمان همیشه توسط دولت ها به ویژه دولت‌های استعماری مورد هجوم و سوء استفاده قرار گرفته و 182 هزار نفر از مردم کرد در عراق در زمان صدام جنایتکار در طول تنها 4 ماه زنده به گور شدند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، افزود: مردم کُرد بمباران شیمیایی حلبچه و سردشت و صدها مورد آواره شدن را تجربه کردند اما هیچ وقت از پای ننشسته و با حکومت های زورگو و فاشیسم مبارزه کردند.

وی ادامه داد: آن زمان که بسیاری از ارتش های دنیا بیم رویایی با سفاکان داعش را داشتند و خود را در پستوها پنهان کرده بودند لشکر زنان کُرد بودند که در کوبانی پرچم آزادی را به اهتزاز درآوردند و با خاک خود خاک سرزمین‌شان را از تجاوز داعشیان حفظ کردند و زمانی که در عفرین خشم، خشونت و خون به هم درآمیخته بود و مجسمه کاوه آهنگر به دست غارتگران زمان به پایین آورده شد این فرزندان کُرد بودند که برای نجات خاکشان 58 روز در برابر لشکر ترکیه، تفکیری ها و نیروهای ناتو مقابله کردند و حالا که با خیانت آمریکا و دولت ترکیه عثمانی در جلوی چشمان مردم جهان، نهادهای مدنی و حقوق بشری به قتل عام کودکان و زنان کرد مشغول هستند اما متاسفانه جامعه جهانی با محکوم کردن ها و بیانیه ها مشغول هستند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس دهم یادآور شد: آیا این کردها نبودند که  نیروهای جنایتکار داعش را از پای درآوردند؟ آیا نیروهای و سربازهای ترسوی آمریکایی می توانستند بدون حمایت کردها یک روز هم با داعش مبارزه کنند؛ آیا نتیجه 11 هزار شهید کردها در مقابله با داعش، آواره شدن زنان و دختران کُرد ایزدی توسط داعش و زنده به گور کردن کودکان، زنان ومردان کُرد این بود؟ جهان به این شکل جواب جان فشانی کردها را می‌دهد؛ ای دولتمردان جهان نیک بدانید که کردها به آواره شدن، انفال، قتل عام و پناه بردن به کوه ها عادت دارند و اگر روزی داعش و نیروهای تکفیری به سراغتان بازگشتند که خواهند آمد دیر خواهد شد بنابراین ضروری است دولت جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور، سازمان ملل متحد، کشورهای اروپایی، دولت سوریه و اتحادیه عرب جلوی تهاجم ترکیه را به صورت عملی بگیرند.

وی ادامه داد: حداقل حمله کنندگان به مناطق کُردنشین سوریه در جنگی برابر و بدون هواپیماهای پیشرفته و بمب‌های فسفری در برابر کردها قرار بگیرند تا در میدان جنگ مشخص شود که چه کسی مرد جنگ است؟

وی افزود: دولت سوریه نباید بیش از این ساکت باشد آیا شهرهای کُردنشین جزو خاک سوریه نیستند؟ ما کُردها به این نامهربانی‌ها و خیانت‌ها در طول تاریخ روبرو بودیم و خواهیم بود.

نظرات
آخرین اخبار