کد خبر: 10811
تاریخ انتشار: 23 مهر 1398 - 00:20
بیانیه شورای هماهنگی جبهه متحد اصلاحات کرمانشاه:
محکومیت حمله ارتش ترکیه به کردستان سوریه توسط شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کرمانشاه  

فراتاب - گروه سیاسی: ارتش ترکیه  در اقدامی غیر قانونی و ضد انسانی با تهاجم به کردستان سوریه، به بهانه بی اساس مبارزه با تروریسم،، موجی از خشم و نفرت در سراسر جهان بر انگیخت. کارنامه سیاه ارتش ترکیه نشان می دهد، این ارتش در تقابل با کردها، از انجام هیج اقدام جنایتکارانه و فاجعه باری کوتاهی نمی کند. از این رو به نظر می رسد با ورود ترکیه به خاک سوریه و آغاز کشتار بی رحمانه، فاجعه ای هولناک و ضد بشری در حال شکل گیری است.  
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کرمانشاه، ضمن محکوم نمودن، این اقدام مذبوحانه و غیر قانونی و اعلام انزجار از آن ، از کلیه نهادها و مراجع بین المللی و دولت های جهان می خواهد، با تمامی توان و امکانات خویش در مقابل چنین جنایتی بایستند و اجازه ندهند، بیش از این خون انسان های بی گناه و آزاده ای که نقشی اساسی در نابودی جنایتکاران داعشی ایفا نمودند، بر زمین بریزد و بار دیگر لکه ننگی تاریخ جهان را بیالاید. بی شک در این میان جمهوری اسلامی ایران که همواره دفاع از مظلوم و مبارزه با تروریسم را سرلوحه تعاملات بین المللی خود قلمداد می نماید، می بایست نقشی تاریخی، در دفاع از مظلومین هم تبار خود،  ایفا نماید و در این خصوص لحظه ای از پا ننشیند و در خاموش کردن آتش جنایت، با تکیه بر تمامی امکانات و ابزاری که در اختیار دارد برای ممانعت از فاجعه ای انسانی پیش قدم شود. 
از سوی دیگر، اقدام بزدلانه و پیمان شکنانه دولت آمریکا و شخص ترامپ درفرار از منطقه و پشت کردن به کردها، حکایتی است آشکار، از رذالت،  ناجوانمردی و عهد شکنی آمریکایی ها، که ماهیت آنان را بیش از پیش روشن می سازد و دول جهان و به ویژه دولت های منطقه  را که به  حمایت های آن دل بسته اند به تجدید نظر در ارتباطات و مناسبات خویش، فرا می خواند.  
امروز بار دیگر آزمونی سخت، پیش روی نهادها و مراجع بین المللی ، قرار گرفته است، تا کارایی و توان آنان را در مواجهه با فجایع بشری به نمایش بگذارد. امید ته مانده های امید به یاس و سرخوردگی مبدل نگردد و بیهودگی و ناکارآمدی این نهادها، به اثبات نرسد. 
 
 
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان کرمانشاه
 
 
 
 
 
نظرات
آخرین اخبار