دستگاه دیپلماسی برای جلوگیری از خونریزی و کشتار در شرق فرات، اقدام عملی کند | فراتاب
کد خبر: 10810
تاریخ انتشار: 22 مهر 1398 - 23:40
علوی رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان:
بیانیه ی سیداحسن علوی نماینده ی مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تجاوز ارتش ترکیه به شمال سوریه

فراتاب - گروه سیاسی: اتفاقاتی که امروز در کردستان سوریه می افتد، می تواند از مصادیق نسل کشی و بزرگترین تراژدی هزاره ی سوم باشد. این اتفاقات فقط سودای احیای خلافت عثمانی در سر رییس جمهور ترکیه نمی باشد و باید دانست که در اصل، مجوز این اقدامات در کابینه ی ایالات متحده ی آمریکا و رژیم صهیونیستی، امضا شده است و امروز سوریه و در راس آن مناطق کردنشینی چون عفرین، به اساسی ترین بخش محور مقاومت در برابر این نقشه ها تبدیل شده اند. در واقع کردهای سوریه، از زمان آغاز بحران این کشور، در مقابل تروریست های داعشی دلیرانه جنگیدند و به طور کلی و پس از به اصطلاح برچیدن بساط داعش،  برای مبارزه با تروریسم تقویت شده از سوی برخی کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای، مردم کرد رنج فراوانی می کشند و هزینه ی بسیاری پرداخت می کنند. کردها که ماندن در خانه ی پدری را به کوچ و زندگی آرام در پایتخت های عربی ترجیح دادند، به معنای واقعی، وفادارترین سربازان جبهه ی آزادی هستند. وضعیت امروز بیانگر نسبت کردها با خاک و سرزمین شان و همچنین نسبت ترکیه با صلح و همزیستی را به خوبی نشان می دهد و کاش با رجوع به تاریخ این اتفاق نمی افتاد و کسانی قصد نمی کردند که کردها را هیزم آتش خاورمیانه کنند. کاش می دانستند که کردها با غیرت ایستادگی کرده و نظاره گران زنده ی تاریخ باقی خواهند ماند.

در همین راستا و به منظور حمایت از مقاومت مردم کرد سوریه، از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می خواهیم که برای جلوگیری از خونریزی و کشتار در شرق فرات، اقدام عملی کند و اجازه ندهند مردم کرد قربانی سناریوهای آمریکا شوند.

نظرات
آخرین اخبار