کد خبر: 10768
تاریخ انتشار: 19 مهر 1398 - 14:43
امام جمعه ی موقت تهران خطاب به ترکیه:

فراتاب – گروه سیاسی: امام جمعه ی موقت تهران، مسائل منطقه را با پرداختن به موضوع عملیات ارتش ترکیه موسوم به چشمه ی صلح، علیه نیروهای شبه نظامی کرد سوری و اغتشاشات عراق تحلیل نمودند و موضع جمهوری اسلامی ایران را نیز در قبال هردو موضوع تشریح کردند.

آیت‌الله احمد خاتمی در واکنش به حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه اظهار کرد: مطلب روشن این است، این کار ترکیه تجاوز به یک کشور است. موضع نظام در مقابل این اتفاق ناصحانه و توقف فوری حملات و خروج فوری از خاک سوریه است.

وی ادامه داد: یک نصیحت به دولت ترکیه دارم. نصیحتم این است که عربستان به عنوان نوکر آمریکا حرف آمریکا را شنید و در باتلاق افتاده است. یک هفته‌ای می‌خواست کار یمن را تمام کند و الان پنج سال است رزمندگان یمنی پیروز هستند. ترکیه به این دام نیافتد. بلافاصله بعد از خروج آمریکا از سوریه نیروهای ترکیه‌ای جای آنان را پر می‌کنند، مراقب باشید باتلاق جدید برای خودتان درست نکنید.

خاتمی در بخشی از سخنرانی امروز خود به مسائل پیش آمده در کشور عراق اشاره کرد و گفت: یکی دو هفته پیش شنیدید که اغتشاشاتی در عراق صورت گرفت که متاسفانه بیش از صد نفر در این اغتشاشات کشته شدند. برای ما خیلی خبر تلخی بود که کشوری که دیر زمانی نیست از شر دیکتاتور خلاص شده این بلاها سرش بیاید.

وی تاکید کرد: خواسته‌ای که معترضین داشتند به تعبیر خود مسئولین خواسته به حقی بوده است. اصلاح خدمات اداری، قطعی مکرر برق و آب غیر بهداشتی. مسئولین قول دادند این مشکلات را حل کنند. اصل این اعتراضات ریشه به جایی داشته است، اما بی تردید دشمنان مردم عراق سوار این موج شدند. چرا الان این موج سواری را کردند؟ یکی اینکه مردم بترسند و واهمه بگیرند و به زیارت اربعین نروند. بیش از سه میلیون نفر امسال به زیارت اربعین می روند. تا کنون یک میلیون و نیم رفته‌اند و یک میلیون نیم دیگر هم می‌روند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: هدف بعدی دشمنان تفرقه بین دو ملت ایران و عراق بوده است، چرا که در گام اول با القای تقصیر ایران در شیوه ی عملکرد دولتمردان عراقی، بخشی از مردم و افکار و شعارها را منحرف نمودند و از سوی دیگر تلاش نمودند که امکان و امنیت پیاده روی اربعین را مختل نمایند.

 

 

نظرات
آخرین اخبار