کد خبر: 10622
تاریخ انتشار: 11 مهر 1398 - 18:00
عده ای خیر از اقلیم کردستان برای پرداخت هزینه جراحی و مداوای یدالله محمدی، هنرمند کرد اهل سنندج اعلام آمادگی‌ کردند.

فراتاب - گروه فرهنگی: یدالله محمدی هنرمند کرد زبان مقیم سنندج چند سالی است در بستر بیماری ست. برای جراحی به ۳۵۰۰ دلار نیاز دارد. به گفته خودش ۳ سال است در بستر بیماری است اما نه تنها به او کمکی نشده است که حتی حالش را هم نپرسیده اند. اما پس از انتشار ویدیویی از وضعیتش اکنون چند نفر خیر از شهروندان اقلیم کردستان برای پرداخت هزینه های درمان وی اعلام آمادگی کرده اند. 

یدالله محمدی در سال ۱۳۳۵ در محله بردشت سنندج متولد شد. نقطه آغاز هنر خوانندگی او از گروه های سرود دبستان بود. با صدای مخملی‌ و دلنشین خود توانست به زودی در هنر کردی برای خود جایگاهی کسب کند. هر‌چند عمر هنری وی کوتاه بود و دقیقا زمانی که در این عرصه پخته شده بود دیگر قادر به ادامه راه نبود، اما روی هم رفته ۴ کاست موسیقی ضبط شده دارد. به دلیل بیماری و متعاقب آن مشکلات مالی قادر نبود به صورت حرفه ای کار کند اما در جمع های دوستانه، دوستان و هواداران خود را در ضیافت صدای مخملی خود چند ساعتی مهمان می کرد و هنوز هم کاست های ضبط شده در این مهمانی ها را به یادگار نگه داشته است. 

گرچه از آخرین آثارش بیش از سه دهه می‌گذرد اما صدای گرم و دلنشینش همچنان نوازشگر روح است و در یادها مانده است.

با وجود اینکه یدالله محمدی با بیماری دست و پنجه نرم می‌کند اما بیش از ۱۲ آهنگ دارد که بیش از دو دهه است در آرزوی ضبط و پخش آنها ست که بیماری و مشکلات مالی تا کنون این فرصت را از او گرفته است. 

گزارشگر فراتاب در اربیل: زریان کریمی

بازتاب مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار