کد خبر: 10604
تاریخ انتشار: 10 مهر 1398 - 12:30
ربیعی سخنگوی دولت:
وقتی سخنگوی دولت به طعنه عنوان یکی از سریالهای پرطرفدار آمریکایی را بر روی کاخ سفید می گذارد!

فراتاب - گروه سیاسی: علی ربیعی که در نشست هفتگی خبری سخن می گفت، در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال انتخاب مجدد ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده و تاثیرات آن بر ایران، اظهار کرد: برای ما تفاوتی ندارد چه کسی در انتخابات آتی ایالات متحده، ساکن خانه ی پوشالی شود. این یک مسئله ی سیاست داخلی آمریکا است و ما امیدواریم این کشور نیز بیاموزد که در مسائل داخلی سایر کشورها دخالت نکند. وی که عیارت خانه ی پوشالی را برای وصف کاخ سفید به کار برد، در پاسخ به نظرات برخی از کارشناسان و تحلیلگران که دوره ی دوم ریاست جمهوری ترامپ را زمان آغاز جنگ و درگیری جدی با ایران می دانند، افزود: البته باید دانست که دوتالد ترامپ، اکنون نیز درصدد برافروختن آتش جنگ است، اما نمی تواند و این را می داند. سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: مهم آماده‌سازی داخلی خودمان در قبال هر شرایطی هست باید برای رفاه مردم برنامه ریزی کرده و از دهک‌های پایین بیشتر مراقبت کنیم. این‌ها برنامه هایی است که باید دنبال کنیم و مقاومت جامعه را افزایش دهیم و دیپلماسی فعال خود را هم ادامه خواهیم داد.

در ادامه و با توجه به اشاره ای که به توانمندسازی و حمایت دهک های پایین شد، سوال دیگری مطرح گردید در رابطه با اینکه، منابع حاصل از حذف یارانه‌های برخی از دهک‌های برخودار در چه محل‌هایی صرف می‌شود؟ اظهار داشت: یک بحث کلی - قبل از آنکه تصمیمی برای حذف یارانه‌ها گرفته شود - وجود داشت، این بود که منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها براساس قانون باید در جای خودش باید مصرف شود. در این زمینه سهم تولید، سهم اشتغال و... نیز در کنار سهم افراد وجود دارد. 
وی با بیان اینکه در مورد حذف یارانه‌های اخیر هم براساس همان قانون هدفمندی یکی از جاهایی که باید پول آن پرداخت شود، مددجویان هستند، تصریح کرد: در قانون کمک به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی پیش‌بینی شده است. تصمیمی که در شورای معلولان و توانمندیابان به ریاست جهانگیری گرفته شده، خلاف قانون نبوده است.در آنجا تصمیم گرفته شد این پول براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها به مددجویان بهزیستی اختصاص پیدا کند. 
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور با بیان اینکه نهادهای حمایتی این مبالغ را صرف امور مربوط به مددجویان می‌کنند، خاطرنشان کرد: ممکن است مقداری از این پول صرف نگهداری سالمند شود، ممکن است مقداری از این پول برای کمک‌های آموزشی به یک خانواده پرداخت شود و ممکن است این نهادها بسته‌های غذایی پرداخت کنند. این مبالغ براساس برنامه‌های آن نهادها مصرف خواهد شد. 
ربیعی اضافه کرد: من فکر می‌کنم اگر بتوان از محل این منابع، اقداماتی نظیر صرف غربالگری و توانمندسازی جامعه می‌تواند اولویت شماره یک ما باشد و کار بسیار خوبی است.

 
 

نظرات
آخرین اخبار