چرا مریوان فرماندار ندارد؟ | فراتاب
کد خبر: 10403
تاریخ انتشار: 1 مهر 1398 - 10:20

  فراتاب -گروه سیاسی: شهریور ماه سال 1397 فرماندار وقت شهرستان مریوان از سمت خود استعفا داد. از آن زمان تا کنون که نزدیک به یکسال سپری می‌شود، این شهر توسط دو سرپرست فرمانداری اداره شده است و همچنان گزینه ی قطعی برای تصدی پست فرمانداری مریوان از سوی وزارت استانداری به وزارت کشور اعلام نشده است.

بنا به شواهد امر و برخی اظهار نظرها در میان چهره ها و منابع محلی، علت بی فرماندار ماندن مریوان متاثر از عدم هماهنگی میان مدیریت اجرایی استان با نماینده مریوان در این خصوص است. این عدم هماهنگی و اجماع متقابل باعث شده است تا این شهر مرزی و بسیار مهم کشور بیش از یکسال را بدون فرماندار سپری کند.

در همین خصوص منصور مرادی، عدم انتخاب فرماندار برای مریوان را یک تخلف می داند و مدعی است، بارها در این رابطه جلساتی با مسئولان استانداری کردستان برگزار شده، که همگی بی نتیجه بوده است.

این تغییرات که از سال 1397 آغاز شده و به تعبیر برخی خبرگزاری ها، طوفانی در فرمانداری شهرستان های استان کردستان ایجاد کرده بود، همچنان دامنگیر مریوان است و به نظر نمی رسد که اختلاف نمایندگان مریوان با مسئولان استانداری امکان ایجاد ثباتی مقبول و پایدار را فراهم کند. هرچند به گفته ی کارشناسان امر نهایتاً تصمیم گیری با صلاحدید استاندار صورت می گیرد و اگر ایشان امکانی برای یافتن فردی مورد وثوق همگان ندارند، چه بهتر که راساً اقدام نموده و شهر را از بلاتکلیفی برهانند.

بدون شک یک فرماندار عملگرا و با تجربه به ایجاد تغییر و کمک به توسعه و پیشرفت در زمینه‌های مختلف تأثیرگذار خواهد بود و ضمن اینکه فرمانداری بومی و آشنا به زیرساخت‌های منطقه و آگاهی به ظرفیت‌ها و پتانسیل ناشناخته شهر موجب خواهد شد تا نگاه‌ها به تمامی حوزه‌های شهری بصورت عادلانه و تخصصی معطوف شود و علاوه بر این نگاهی کارشناسی به مسائل که مبتنی بر دانش فنی بوده و به دور از حاشیه‌ها به دنبال رفع مشکلات و اقدامات عملی باشد نیز در به جای بیشتر یک فرماندار تأثیرگذار خواهد بود.

با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند و دید انتخاب‌هایی که از دیدگاه بهمن مرادنیا، استانداری که در زمان تصدیگری وی به عنوان استاندار کردستان، بیشترین حجم سرپرست در ادارات و فرمانداری‌ها شکل گرفته چگونه عمل می‌کنند و آیا می‌توانند جوابگوی حجم زیاد خواسته و مطالبه حزب‌ها و اقشار مختلف مردم از خود باشند و یا اینکه با انتخاب‌های اشتباه بازهم شاهد فرصت سوزی‌هایی در زمان توسعه و پیشرفت یک منطقه خواهیم بود.

 

نظرات
آخرین اخبار