اتفاقات خوبی برای مرز خسروی در راه است | فراتاب
کد خبر: 10031
تاریخ انتشار: 13 شهریور 1398 - 12:10

فراتاب – گروه سیاسی: وزیر کشور، در حاشیه نشست مدیران دفاتر تسهیلگری مناطق حاشیه نشین در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه چه تسهیلاتی در ماه محرم برای زائران کربلا در نظر گرفته شده گفت: در ماه محرم آنچه که وزارت کشور متولی آن است بحث انتظامات امنیت و سازماندهی  فضاهای عزاداری در حسینیه ها و مساجد و هیئت‌ها است به گونه‌ای که مردم در آرامش و امنیت عزاداری خود را انجام دهند. از یک ماه قبل برنامه ریزی ها انجام شده و امیدواریم که به نحو احسن اجرا شود .

وی ادامه داد: در خصوص امکانات  نیز وزارت صمت برخی از امکانات را برای مساجد و هیئت ها از جمله خوراکی‌ها در نظر گرفتند و اعلام کردند که هیئت ها بروند و آن را تهیه کنند.

وزیر کشور افزود: اربعین امسال را باشکوه تر خواهیم داشت .البته هر سال نسبت به سال قبل این شکوه افزایش پیدا کرده است. سال قبل حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر داشتیم که در شرایط مطلوبی این زائرین تشریف بردند و بازگشتند. امسال نیز جدیداً دو اتفاق افتاده است.وی در ادامه تشریح کرد: یکی از این اتفاقات مرز خسروی است که امیدواریم همین هفته بازگشایی رسمی شود. اتفاق دیگر نیز لغو روادید است که از اول محرم انجام شده است. در کنار آن نیز امکانات خدمات امور زیرساختی را در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه تقویت کردیم و مطمئنیم به لطف خدا مردم امسال با سهولت بیشتری از این امکانات استفاده خواهند کرد.رحمانی فضلی اضافه کرد: اربعین یک مسئله مردمی است و دولت و دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیر دولتی همه در امور خدماتی و زیرساختی کمک می کنند ولی وظیفه اصلی به دوش خود مردم است. این مردم هستند که با تامین امکانات و تشکیل هیئت ها و کاروان ها و اقداماتی که انجام می دهند، خدمات مناسب تری را در اختیار زائرین قرار می‌دهند.

وی در ادامه افزود: امسال هم از مردم تقاضا می‌کنم ضمن اینکه باید مرتب به بیانیه ها و اطلاعیه ها و توصیه های مسئولین توجه کنند، حتماً در قالب کاروان هایی که تدارک دیده شده ثبت نام و سفر کند و حتماً به گونه‌ای اقدام کنند که نظم و ترتیب اعزام آنها متناسب با همان زمان بندی اعلام شده باشد و در مسیر هم به تمام توصیه‌هایی که می‌شود توجه کنند.

وی در پایان گفت: اخیراً با وزیر کشورعراق نشستی در تهران داشتیم و قرار است نشستی خدمت ایشان باشیم تا بتوانیم زمینه های این تسهیلات را در آن طرف مرز بیش از پیش تهیه کنیم.

نظرات
آخرین اخبار