کد خبر: 9934
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1398 - 20:30
رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی کردستان گفت: تا پایان شهریورماه جاری پلیس امنیت اقتصادی در 13 استان کشور استقرار پیدا می‌کند که استان کردستان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای این مهم است.

فراتاب- گروه استان کردستان: افشین شاه‌حسینی ظهر امروز در پنجمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان کردستان، اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل برداشت گندم موضوع احتمال قاچاق گندم را به سراسر استان اعلام کردیم لذا با هدف مقابله با قاچاق محموله‌های گندم، اقدامات پیشگیرانه انجام شد و در این راستا نیروهای ایست و بازرسی را افزایش دادیم.

وی افزود:‌ سه مرحله طرح مبارزه با قاچاق گندم و فرآورده های گندم به صورت کشوری و استانی در کردستان اجرا شد که موردی از قاچاق مشاهده نشد.

رئیس اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی کردستان اظهار کرد: نیروی انتظامی به عنوان نیرویی حاکمیتی و نیروی که وظیفه برقراری امنیت را در جامعه دارد از چندی پیش اقدامات لازم در این راستا در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:‌ تا پایان شهریورماه جاری پلیس امنیت اقتصادی در 13 استان کشور استقرار پیدا می‌کند که استان کردستان یکی از استان‌های پایلوت در اجرای این مهم است.

شاه حسینی در پاسخ به برخی انتقادات در مورد عملکرد پلیس در ضبط برخی محموله‌هایی که در عین قاچاق نبودن توقیف می‌شوند، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمایت تولید است، اما نیرو و پرسنل انتظامی استان هم علم غیب ندارند از این رو باید به شکایاتی که دارند، توجه کنند.

به گفته وی، برای جلوگیری از ضبط این محموله‌ها افراد در زمان انتقال محموله باید مجوزها و مدارک لازم را به همراه داشته باشند.

 

نظرات
آخرین اخبار