کد خبر: 961
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1395 - 18:44
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از لفاظی‌های انتخاباتی امریکا اعلام کرد نامزدهای انتخاباتی «شبح زشت اختلاف نژادی و مذهبی» را احیا کرده‌اند

به گزارش فراتاب،کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از لفاظی‌های انتخاباتی امریکا اعلام کرد نامزدهای انتخاباتی «شبح زشت اختلاف نژادی و مذهبی» را احیا کرده‌اند.

زید رعد الحسین روز جمعه طی یک سخنرانی با عنوان «در مسیر خشونت» در شهر کلیولند امریکا گفت: «تهمت‌های نفرت پراکنانه‌ای را علیه خارجی‌ها شنیده‌ایم و برخی از نامزدها از جاسوسی گسترده از مردم به خاطر عقاید مذهبی آنها حمایت کرده و سیستم‌های گسترده و تبعیض آمیز برای خطاب قرار دادن و اعمال تبعیض علیه مسلمانان وجود دارد.»

این مقام سازمان ملل ادامه داد: «حدود 241 کیلومتر دورتر از محل سخنرانی من یکی از نامزدهای پیشتاز ریاست جمهوری این کشور چند ماه پیش حمایت شدید خود را از شکنجه... برای مجبور کردن مردم به ارائه یا تولید اطلاعاتی که ممکن است در اختیار آنها نباشد، اعلام کرد.»

وی با اشاره به گردهمایی ماه ژوئیه (تیر 95) جمهوری‌خواهان در شهر کلیولند برای انتخاب نامزد نهایی این حزب ابراز امیدواری کرد مردم با استفاده از این فرصت، انتخابی هوشمندانه انجام داده و درک خود را از عزت انسانی و حقوق بشر نشان دهند.

دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

الحسین خاطر نشان کرد: «در جریان آنچه که شاید انتخابی حیاتی برای ریاست این کشور در ادامه سال جاری باشد، ما شاهد حملات تمام عیار – در پوشش هنجار شکنی شجاعانه - به برخی از اصول نزاکت و یکپارچگی اجتماعیِ مورد قبول جامعه امریکایی بوده‌ایم.»

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین افزود بهای لفاظی‌های «تفرقه انگیز و خطرناک» نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا را مردم بی‌گناه می‌پردازند.

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه  بخاطر موضع گیری تند درباره زنان، مهاجران و مسلمانان مورد انتقاد قرار گرفته است.

اظهارات این میلیاردر جنجالی اهل نیویورک با محکومیت‌های داخلی و بین المللی مواجه شده و فعالان مسلمان امریکایی متذکر شده‌اند صحبت‌های ترامپ موج اسلام‌هراسی را در امریکا تشدید می‌کند.

 

 

منبع:پرس تی وی

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار