درخواست کمک ناسا از دانشجویان | فراتاب
کد خبر: 9502
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1398 - 23:10
تازه های علم:
ناسا برای پیشبرد اهداف خود در پروژه "آرتمیس" از دانشجویان جوان کمک خواست.

 فراتاب_ گروه علمی: به گزارش فراتاب و به نقل از اسپیس، اخیرا ناسا از دانشجویان درخواست کرده که در تحقیقات فضایی آینده این سازمان نقش داشته باشند.

این برنامه با رقابتی تحت عنوان "سیستم‌های فضایی مفهومی انقلابی"(RASC-AL) هم‌اکنون آغاز شده و از دانشجویان در حال تحصیل و فارغ‌التحصیل برنامه‌های پیشنهادی‌شان را دریافت می‌کند تا مفهوم خلاقانه‌ای را برای پروژه "آرتمیس" ناسا توسعه دهد.

پروژه‌ای که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ میلادی، انسان‌ها را روی کره ماه فرود آورد، همچنین اکتشافات شگرفی را در کره مریخ رقم بزند.

رقابت امسال "RASC-AL" شامل پنج موضوع برای مفاهیم طراحی‌های فضایی از جمله طراحی یک کاوشگر برای اکتشافات قطب جنوب ماه است.

از دیگر مفاهیم می‌توان به یک شبیه‌ساز ماموریت مریخ و یک ماموریت سرنشین‌دار برای فرود در سطح سیاره سرخ اشاره کرد.

مهلت ارسال این پیشنهادات ۵ مارس ۲۰۲۰ میلادی است. حداکثر ۱۵ تیم فینالیست انتخاب خواهند شد و به انجمن "RASC-AL" اعزام خواهند شد.

در نهایت هم دو تیم می‌توانند پروژه‌های طراحی شده خود را در یک کنفرانس بزرگ ارائه دهند.

"پاتریک تروتمن"(Patrick Troutman) از "مرکز تحقیقات لانگلی" ناسا اظهار کرد، این پروژه بستری ایده‌آل برای دانشجویان فراهم می‌کند تا تحقیقات خود را به شکلی واقعی ارائه دهند.

تیم‌های شرکت‌کننده این رقابت باید تا قبل از ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹ میلادی، درخواست شرکت در این مسابقه را با پر کردن فرمی آنلاین، به ناسا اطلاع دهند و سپس تا ۵ مارس ۲۰۲۰، پیشنهادات و ویدئوهای مربوطه را به این آژانس ارسال کنند.

سال پیش یک تیم از دانشجویان دانشگاهی در پورتوریکو برنده طراحی یک کاوشگر برای اکتشاف در سطح ماه شد.

نظرات
آخرین اخبار