دستاوردهای وزیر بهداشت مرهمی بر زخم های محرومیت جنوب کرمان | فراتاب
کد خبر: 9277
تاریخ انتشار: 15 تیر 1398 - 07:15
در حاشیه سفر وزیر بهداشت به کرمان:
سفر یک روزه سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به مناطق محروم جنوب کرمان دستاوردهای ارزشمندی را در راستای توسعه بخش بهداشت و درمان و محرومیت زدایی از زیرساخت های درمانی این دیار به دنبال داشت و نمونه بارزی از خدمتگزاری را به یادگار گذاشت.

فراتاب _ فراسلامت: جنوب کرمان با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم پهناورترین استان کشور را به خود اختصاص داده که این وسعت و پراکندگی جمعیت باعث محرومیت این منطقه در بخش های مختلف، به ویژه بهداشت و درمان شده است لذا در راستای کاهش این محرومیت با همفکری و اتحاد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، نمایندگان مردم هفت شهرستان جنوبی استان و استاندار کرمان پیگیری سفر وزیر بهداشت به این منطقه کلید خورد و این مهم در تاریخ ۱۰ تیرماه سال جاری محقق شد. سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نماینده دولت تدبیر و امید سفر خود را از آخرین نقطه استان کرمان در شهرستان منوجان آغاز کرد که راه آورد این سفر برای مردم منوجان، کلنگ زنی و افتتاح چهار طرح درمانی بود.

مردم منوجان از داشتن بخش سی سی یو محروم بودند / این‬ بخش افتتاح شد

یکی از مهمترین مشکلات مردم منوجان نداشتن بخش سی سی یو بود که در سفر وزیر بهداشت و تلاش های شبانه روزی مجموعه علوم پزشکی جیرفت به بار نشست و وزیر بهداشت هم در این آئین گفت: با توجه به کمبود امکانات در بیمارستان منوجان، بخش دیالیز این شهرستان را توسعه می دهیم تا بیماران ناچار نباشند برای مداوا به شهرستانهای دیگر مراجعه کنند، همچنین دکتر نمکی قول ۲ دستگاه دیالیز و اضافه کردن تخت های جدید را صادر کرد.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۴ میلیارد ریال طرح درمانی در منوجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهره برداری از بخش سی سی یو بیمارستان امام حسین (ع) منوجان و عملیات اجرایی کلینیک تخصصی، مسکن و اقامتگاه پزشکان متخصص و همچنین کلنگ زنی توسعه اورژانس این بیمارستان با اعتبار ۱۱۴ میلیارد ریال انجام شد.

آغاز عملیات اجرایی بیمارستان کهنوج

وزیر بهداشت در ادامه سفر خود در کهنوج با تدبیر خود مهمترین مشکل و دغدغه مردم هفت شهرستان که مساله کمبود تخت بیمارستانی در این منطقه بود با کلنگ زنی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شهرستان کهنوج را برطرف کرد.

تخت های بیمارستانی با جمعیت منطقه تناسب ندارد

نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی از کمبود شاخص تخت های بیمارستانی در این منطقه ابراز ناراحتی کرد و گفت: تعداد تخت های بیمارستانهای جنوب کرمان با جمعیت موجود این منطقه تناسب ندارد و این بیمارستانها باید توسعه پیدا کنند.

احمد حمزه ادامه داد: انتظار داریم وزارت بهداشت همکاری کند که تخت های بیمارستانی جنوب کرمان تا میانگین شاخص های استان کرمان ارتقاء یابد.

بیمارستان کهنوج؛ ره آورد دولت تدبیر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: ساخت بیمارستان کهنوج، ره آورد دولت تدبیر در راستای تقویت سلامت در جنوب کرمان است.

اصغر مکارم ادامه داد: بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی کهنوج با زیربنای ۱۸ هزار متر مربع و اعتبار اولیه ۹ میلیارد ریال برای خدمت رسانی به ساکنان این نقطه محروم و دورافتاده احداث می شود.

وی با بیان اینکه این بیمارستان جایگزین بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج می شود گفت: میانگین تعداد تخت در جنوب کرمان، هفت دهم بوده و سیاست وزارت بهداشت، توسعه زیرساخت های درمانی در مناطق محروم است.

افتتاح مرکز درمانی فاریاب

نمکی در ادامه سفر خود به جنوب کرمان مرکز درمان بستر شهرستان فاریاب را با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال افتتاح کرد تا مردم فاریاب خدمات بهداشتی و درمانی خود را در شهر خود دریافت کنند و از سفر به دیگر شهرستان ها برای مساله سلامت پرهیز شود.

بهره برداری از ستاد شبکه و مرکز بهداشت عنبرآباد

رودبار جنوب مقصد بعدی وزیر بهداشت بود که در این سفر ساختمان اداری مرکز بهداشت این شهرستان افتتاح و در ادامه دکتر نمکی از بیمارستان در حال ساخت شهرستان عنبرآباد بازدید کرد و ساختمان ستاد شبکه و مرکز بهداشت شهرستان عنبرآباد با اعتبار ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید تا این مرکز به ۷۹ هزار و ۹۹۴ نفر عنبرآبادی خدمات ارائه کند.

آخرین نقطه سَفر وزیر بهداشت، پیشانی جنوب کرمان شهرستان جیرفت بود که جمع بندی سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان در این شهر مصوب شد.

ماحصل سفر وزیر بهداشت به جیرفت افتتاح های کلینیک تخصصی و فوق تخصصی، زایشگاه بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت، اورژانس و بخش آی سی یو ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت بود که زمینه خدمات رسانی به مردم جیرفت و ۶ شهرستان دیگر جنوب کرمان را فراهم کرد.

اورژانس هوایی؛ ماحصل سفر وزیر بهداشت به جنوب کرمان

ره آورد نماینده دولت تدبیر و امید در سفر به جنوب کرمان دستور راه اندازی اورژانس هوایی در جنوب کرمان، افزایش ساعت کاری درمانگاه های مردهک، دوساری، بلوک، درب بهشت و جبالبارز شمالی به ۱۶ ساعت، راه اندازی اورژانس ۱۱۵ شهر دوساری، شروع سریع فاز اول عملیات بیمارستان عنبرآباد جهت اورژانس و فازهای دیگر جهت کلینیک تخصصی قلب جنوب استان، تکمیل پروژهای نیمه تمام، اصلاح چارت سازمانی، پرداخت مطالبات پیمانکاران، اصلاح قانون مبنی بر کم شدن مدت خدمت تحصیلی و حق تحصیل در مقاطع بالاتر دستیاری دانشجویان تعهد خدمت مناطق محروم، تخصیص اعتبار جهت هتلینگ بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و خرید ساختمان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد برای دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بود که این خدمات مرهمی بر دردهای محرومیت زیرساخت های بهداشتی و درمانی جنوب کرمان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظرات
آخرین اخبار