تسهيلات جديد وزارت بهداشت براي بيماران پيوندي | فراتاب
کد خبر: 9268
تاریخ انتشار: 8 تیر 1398 - 12:49
رييس مرکز مديريت پيوند و بيماري‌هاي وزارت بهداشت:
رييس مرکز مديريت پيوند و بيماري‌هاي وزارت بهداشت طرح جديد اين وزارتخانه را براي تسهيل ارائه داروهاي بيماران پيوندي تشريح کرد.

فراتاب_ فراسلامت:  رييس مرکز مديريت پيوند و بيماري‌هاي وزارت بهداشت طرح جديد اين وزارتخانه را براي تسهيل ارائه داروهاي بيماران پيوندي تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري فراتاب ، دکتر مهدي شادنوش در گفتگو با ايسنا درباره وضعيت حمايت از داروهاي بيماران پيوندي، گفت: عمده داروهاي بيماران پيوندي از سوي وزارت بهداشت مورد حمايت قرار مي‌گيرند. به‌طوريکه برخي از اين داروها به صورت رايگان در اختيار بيماران قرار گرفته و برخي هم با پوشش بيمه‌اي بالاي 90 درصد به بيماران ارائه مي‌شوند.
اجرايِ پايلوت صدور حواله الکترونيک براي بيماران پيوندي
وي با تاکيد بر لزوم انجام مديريت دقيق‌تر در حوزه داروهاي بيماران پيوندي، افزود: از آنجايي که داروهاي اين بيماران عمدتا وارداتي و بسيار گران‌قيمت هستند، لازم است مديريت بهتري در زمينه ارائه آن‌ها اتفاق بيفتد تا به صورت بهينه‌تر اين داروها را به دست بيماران پيوندي برسانيم. بر همين اساس طرحي را با عنوان «صدور حواله الکترونيکي» براي داروهاي بيماران پيوندي تدوين کرديم که طي پنج ماهه گذشته در دانشگاه علوم پزشکي ايران به صورت پايلوت اجرا شد.
شادنوش با بيان اينکه هدف‌مان از اجراي اين طرح اين بود که بيماران پيوندي گرفتار رفت‌وآمد براي دريافت تاييديه داروهايشان نباشند، اظهار کرد: طبق طرح پايلوت صدور حواله الکترونيکي براي داروهاي بيماران پيوندي، بيماران پيوندي که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي ايران بودند، به محض اينکه پزشک برايشان داروي مورد نظر را تجويز مي‌کرد، به معاونت درمان دانشگاه ايران مراجعه کرده و برايشان پرونده‌اي تشکيل مي‌شد.
رييس مرکز مديريت پيوند و بيماري‌هاي وزارت بهداشت ادامه داد: سپس دانشگاه علوم پزشکي ايران به صورت آنلاين تاييديه‌اي را براي داروخانه مربوطه که عمدتا در نزديکي محل سکونت و يا کار ايين بيماران است، ارسال کرده و بيمار مي‌تواند با مراجعه به داروخانه سهميه دارويي خود را دريافت کند. بعد از آن نيز بيمار به صورت دوره‌اي سهميه داروي خود را از داروخانه مربوطه دريافت مي‌کند. بنابراين ديگر نيازي به دريافت تاييديه مداوم ندارد.
شادنوش با بيان اينکه خوشبختانه در حال حاضر پايلوت اين طرح به صورت بسيار موفق در دانشگاه علوم پزشکي ايران اجرا شد، گفت: بعد از دريافت نتايج اين اقدام، اشکالاتش را برطرف کرديم و در صدديم تا به زودي طرح صدور حواله الکترونيکي براي بيماران پيوندي را کشور کنيم تا با اين اقدام، مديريت مناسبي در حوزه داروهاي بيماران پيوندي صورت گيرد. بنابراين در صدد هستيم تا ابتدا اين طرح را در تهران و سپس به صورت منطقه منطقه در کل کشور، اجرا کنيم. پيش‌بيني مي‌کنيم تا قبل از پايان سال صدور حواله الکترونيکي را در کشور براي بيماران پيوندي، اجرايي کنيم.
وي همچنين گفت: تاکنون تلاش کرده‌ايم که در حوزه تامين داروهاي پيوندي مشکلي ايجاد نشود و فعلا هم در اين زمينه مشکلي وجود ندارد.

نظرات
آخرین اخبار