کد خبر: 8840
تاریخ انتشار: 24 تیر 1397 - 09:00
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت که دولت با تدبیر مجلس شورای اسلامی مکلف شده تا در قالب بودجه سال جاری مبلغ 500 هزار میلیارد ریال بابت بدهی ها به این سازمان پرداخت کند.

 

فراتاب- گروه اجتماعی:سید تقی نوربخش  در نشستی با فعالان اقتصادی منطقه کاشان بدون اشاره به میزان بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این اقدام هفته گذشته در هیات دولت به تصویب رسید که گام بسیار بزرگی برای انجام تعهدات این سازمان است.
وی جمعیت مستمری بگیران اصلی و تبعی سازمان تامین اجتماعی را نزدیک به 6 میلیون نفر عنوان کرد و توضیح داد: این سازمان زندگی این افراد زیر پوشش را از نظر مستمری، درمان، هزینه های زیارت، خواربار و مسکن تامین می کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی یادآورشد: بر اساس بودجه 1397 سالانه نزدیک به 100 هزار میلیارد تومان برای ایفای نقش تجهیز منابع می شود که برابر با 25 درصد از بودجه کل کشور است.
او همچنین یادآورشد که 45 هزار و 500 میلیارد ریال به استناد آمار فصل بهار (فروردین، اردیبهشت و خرداد) مستمری ماهانه و نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد ریال کسورات بیمه تکمیلی، 15 هزار میلیارد ریال بیمه بیکاری و 2 هزار میلیارد ریال نیز به مجموع هزینه های پشتیبانی پرداخت شده است.
نوربخش گفت: یک چهارم از پرداخت های سازمان تامین اجتماعی (نزدیک به 47 هزار میلیارد ریال) در اختیار مستمری بگیران هزینه سخت و زیان آور قرار می گیرد که علت آن وجود 18 قانون تعهد بدون منبع در این سازمان است.
وی افزود: بیشتر آنها هم بازنشستگی پیش از موعد بوده و با این شیب تند رشد مشخص است که چه بلایی بر سر صندوق ها می آید.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به برخی نقطه های ضعف در قانون های پیشین اشاره کرد و توضیح داد: 200 بخشنامه سخت و زیان آور در 60 سال فعالیت این سازمان و 134 بخشنامه بیمه بیکاری هر کدام تبدیل به یک بخشنامه شده است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید پس از انجام آسیب شناسی در نخستین گام تعهدات بدون منبع در سازمان تامین اجتماعی را قطع کرد و با تصویب قانون همسان سازی در مجلس، امروز به رغم همه مشکلات پرداختی ها صورت می گیرد.
نوربخش به صندوق تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این صندوق باید با سه جانبه گرایی (با حضور کارفرما، کارگر و دولت) اداره شود و این اصل اساسی اداره همه صندوق های بیمه ای است. 
وی تصریح کرد: برخی نمایندگان مخالف حضور دولت در صندوق هستند اما این یک صندوق بین نسلی است و اگر دولت نباشد، بیمه گزار در دریافت حقوق خود با مشکل رو به رو می شود.
به گزارش ایرنا، برخی از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در ادامه این نشست به میزبانی سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد کاشان، به بیان مشکلات واحدهای تولیدی و سازمان تامین اجتماعی پرداختند.
به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اکنون نزدیک به 41 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت کشور زیر پوشش خدمات این سازمان قرار دارند./ایرنا

نظرات
آخرین اخبار