لایحه تامین امنیت زنان بزودی راهی مجلس می شود | فراتاب
کد خبر: 7915
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1397 - 05:15
نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه منع خشونت علیه زنان یا تامین امنیت آنها مراحل پایانی خود را در دولت می گذراند و بزودی برای بررسی و تصویب به صحن مجلس ارائه می شود.

طیبه سیاوشی در جلسه بانوان فرهیخته استان کردستان اظهار کرد: از ابتدای مجلس دهم بدنبال دریافت این لایحه هستیم اما بدلیل اصلاحیه ها و تغییراتی که دولت در آن اعمال کرد تاکنون به مجلس ارائه نشده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون این لایحه در حال طی کردن مراحل پایانی تدوین در دولت است، افزود: تصویب این لایحه باید به گونه ای باشد که در آن به تمام زوایای حمایتی از زنان پرداخته شود.
نماینده مردم تهران، شمیرانات، پردیس و ری در مجلس شورای اسلامی در ادامه به اختصاص نیم درصد اعتبارات استانی به اداره کل امور زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: ما در مجلس برای اختصاص یک درصد تلاش کردیم اما بدلیل کمبود بودجه این امر محقق نشد و اختصاص نیم درصد در بودجه 97 مصوب شد.

 اختصاص 2300 میلیارد ریال اعتبار برای بیمه زنان سرپرست خانوار
یکی دیگر از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه پیگیری مسائل و مشکلات زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت های ما در مجلس است، گفت: با تلاش های انجام شده در بودجه امسال 2300 میلیارد ریال برای بیمه زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.
سیده فاطمه ذوالقدر همچنین یکی دیگر از موارد مورد توجه مجلس در حوزه زنان را اختصاص سهم 30 درصدی پست های مدیریتی به بانوان اعلام کرد و افزود: در بسیاری از استان ها این مهم عملیاتی شده و امید می رود در سایر استان ها نیز مورد توجه قرار گیرد.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با انتقاد از اینکه با وجود تلاش های انجام شده در زمینه ارتقای جایگاه زنان هنوز رویکرد مرد سالارانه در جامعه وجود دارد، گفت: هر چند اسلام به زنان جایگاه و منزلت بخشید اما این مساله ریشه تاریخی دارد و باید برای رفع آن گام به گام پیش برویم.

 

زنان کرد در طول تاریخ نماد قدرت بوده اند
پروانه سلحشوری تاکید کرد: مردان باید به این نتیجه برسند که جامعه ای می تواند پویا باشد که زنان آن توانمند بوده و مسئولیت ها به آنان داده شود و حس مسئولیت پذیری این قشر در عرصه های مختلف نمود پیدا کند.
وی در ادامه یادآور شد: زنان کُرد همواره نماد زن قدرتمند در طول تاریخ بوده اند اما سهم مدیریتی این قشر در استان کردستان از میانگین کشوری هم پایین تر است.
این نماینده مجلس همچنین به موضوع طلاق به عنوان یکی از معضلات جامعه امروز اشاره کرد و افزود: طلاق یک معلول است و باید تلاش شود علت های آن از بین برود که این، نیازمند کار فرهنگی است.

حقوق زنان بستری برای سوءاستفاده جریان ها و گروه ها نباشد
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک دستگاه فرا جناحی یکی از ماموریت های خود را تحکیم بنیان خانواده و حمایت از حقوق زنان قرار داده است.
حجت الاسلام مختار کرمی افزود: یکی از کارهای این سازمان، تشکیل جمعیت بانوان فرهیخته در تمام استان های کشور است و در استان کردستان نیز این جمعیت با حضور بانوانی از گروه های مختلف تشکیل شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در همه جوامع بشری از حقوق زن سوءاستفاده می شود، اظهار کرد: باید به گونه ای کار شود که حقوق زنان بستری برای سوءاستفاده جریان ها و گروه ها قرار نگیرد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: ما به عنوان مسلمان در زمینه حقوق زنان باید براساس تعالیم بلند و نورانی اسلام حرکت کنیم.
حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه با سردادن شعار کارها پیش نمی رود، گفت: باید در عمل مدافع حقوق زنان باشیم و تلاش کنیم زنان نقش مثبت خود را در همه عرصه ها ایفا کنند.
وی اضافه کرد: امروز بعد از گذشت سالیان متمادی دفاع از حقوق زنان، هنوز هم بانوان ما احساس ظلم می کنند و یکی از دلایل اصلی در این زمینه عملکرد ضعیف مبلغان است.
حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه در حوزه حقوق زنان اسلام ضعیف تبیین شده است، افزود: در واقع اسلام ضد حقوق زنان معرفی شده حال آنکه اگر براساس اسلام و سنت پیامبر (ص) حرکت کنیم تمام امور بدرستی پیش می‌رود.
اعضای کمیسیون فرهنگی روز پنجشنبه به استان کردستان سفر کردند، در این سفر سه روزه برنامه های مختلفی از جمله بازدید از طرح های عمرانی و فرهنگی، شرکت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان و دیدار با روحانیون، ائمه جمعه و شخصیت های فرهنگی استان در نظر گرفته شده است. 
کردستان سومین استانی است که اعضای کمیسیون فرهنگی به آن سفر می کنند، هدف از این سفرها در جریان قرار گرفتن اعضای این کمیسیون از دغدغه ها و مشکلات فرهنگی استان های مختلف است.

نظرات
آخرین اخبار