بهره برداری ترکیه از بسته شدن مرزهای ایران و اقلیم کردستان | فراتاب
کد خبر: 7115
تاریخ انتشار: 5 دی 1396 - 14:50

فراتاب - گروه اقتصادی: به گزارش فراتاب، مصطفی عبدالرحمان (رئیس اتحادیه واردات و صادرات اقلیم کردستان) در رابطه با تبادلات مرزی اقلیم کردستان با همسایگان طی ماههای اخیر به خبرگزاری خندان گفت: بعد از بسته شدن مرزها توسط جمهوری اسلامی ایران، واردات از ترکیه به شکل چشمگیری افزایش یافته و کالاهای ترکی به کل جایگزین کالاهای وارداتی ایرانی در بازار شده است.

وی افزود: در این بین و بطور ویژه کالاهای مصرفی (مواد غذایی، پوشاک و ...)، بهداشتی و ساخت و ساز (سیمان و ...) ترکیه به دلیل کیفیت بهتر و قیمت مناسبتر به کل جای کالاهای ایرانی را گرفته است.

لازم به ذکر است پس از برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان دولت بغداد از ایران و ترکیه خواست تا مرزهای هوایی و زمینی خود بر روی اقلیم کردستان را ببندند و این منطقه را مورد تحریم برای تبادل کالا قرار دهند و به رغم اعلام حمایت این دو کشور برای این اقدام، اما در این بین ترکیه به وعده های خود به طرفین دیگر، جامه عمل نپوشانید و مرزهایش را باز نگه داشت.

اخیرا نیز به دلیل تحریم پرواز و بسته شدن فرودگاههای اربیل و سلیمانیه از سوی دولت مرکزی عراق، مقامات ارشد اقلیم کردستان از طریق ترکیه اقدام به انجام سفرهای دیپلماتیک خود می کنند.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار