یا مرگ یا کندن پرخروس! | فراتاب
کد خبر: 6947
تاریخ انتشار: 10 آذر 1396 - 23:52
ایران در گروه مرگ جام جهانی

فراتاب - گروه ورزشی: بالاخره قرعه کشی جام جهانی فوتبال انجام شد و ایران رسما و البته دقیقا افتاد وسط گروه مرگ!

خب وضعیت گروه مرگ واسه ایران بطور خیلی بدبینانه و طبیعتا اینطوریه: با مراکش زورآزمایی میکنیم ممکنه به همون میزان که شانس بردن داریم هم ببازیم و این وسط مساوی نتیجه محتمل تر و عادلانه تریه!

مقابل پرتغال و اسپانیا هم خیلی خوش شانس باشیم نهایتا یک امتیاز بگیریم، یا اینکه با دو تا باخت آبرومندانه کارمونو تموم کنیم! یعنی ممکنه از صفر امتیاز تا فوقش 4 امتیاز بگیریم و بعد بدون پخش شدن هیچ سرود نخ نما شده «قهرمانان، دلاوران و ...» چمدونها رو ببندیم و بگیم بای بای روسیه!

اما خب من دوست دارم خوشبین باشم ،و البته اگه ایران خوب آماده بشه و توی هربازی توی روز خوبش باشه، اینطوری نگاه کنم: مراکش رو که راه نداره و باید در هرصورتی بزنیم و مقابل ماتادورها و استعمارگران قدیمی هم نباید گل بخوریم یعنی اینکه حداقل نمی بازیم:

برای من پرتغال هرچند قهرمان اروپاس ولی مصداق بارز یک کشور با توسعه ناموزونه! یعنی یک فوق ستاره مثل کریس رونالدو داره و یک دو جین بازیکن عادی و بعضاً بی ستاره! اسپانیا هم هرچند هنوز دود از کنده ش بلند میشه، اما دیگه اون تیم همیشگی تیکی تاکایی و خفن نیست! و اتفاقا هردوتاشون مقابل مدل بازی ایران کیروشی به مشکل بر میخورن!

نتیجتاً اگه مراکش رو به همون ملویی فیلم کازابلانکا ببریم، دیگه به یک هشتم نهایی و بازی با روسیه وارث ببر کاغذی سابق هم فکر نمیکنم، و دارم به این فکر میکنم توی یک چهارم نهایی پر خروسها (فرانسه) رو بکنیم بهتره یا اینکه یه انتقام خوب از مسی و آرژانتین بگیریم!

خلاصه اگه توی گروه مرگ، نمیریم می تونیم بریم بالا و اول به شکار خرس به سبک پوتین و بعدش به کندن پرخروس توی یک بازی سفت و سخت فکر کنیم! لابد میگین چه خوش خیالانه؟! اما من میگم چرا که نه!

 

گروههای هشت گانه جام جهانی فوتبال

  1. گروه اول: روسیه، اروگوئه، مصر، عربستان سعودی
  2. گروه دوم: پرتغال، اسپانیا، ایران، مراکش
  3. گروه سوم: فرانسه، پرو، دانمارک، استرالیا
  4. گروه چهارم: آرژانتین، کرواسی، ایسلند، نیجریه
  5. گروه پنجم: برزیل، سوئیس، کاستاریکا، صربستان
  6. گروه ششم: آلمان، مکزیک، سوئد،کره جنوبی
  7. گروه هفتم: بلژیک، انگلیس، تونس، پاناما
  8. گروه هشتم: لهستان، کلمبیا، سنگال، ژاپن

 

نویسنده: اردشیر پشنگ

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است!

نظرات
آخرین اخبار