گزارش نخست از عملکرد ستاد حامیان مردمی زلزله زدگان کرمانشاه | فراتاب
کد خبر: 6793
تاریخ انتشار: 25 آبان 1396 - 12:59
بیانیه شماره 2

 

گزارشی از 48 ساعت فعالیت اولیه

به استحضار مردم شریف ایران می رساند، «ستاد حامیان مردمی زلزله زدگان کرمانشاه» که متشکل از چندین تشکل مردم نهاد، گروه رسانه ای، گروههای دانشجویی و ... است طی 48 ساعت گذشته در راستای کمک به مردم آسیب دیده کرمانشاهی، دست به اقدامات زیر زده است:

 

  1. تشکیل ستاد مذکور با حضور و همراهی گروههای مردم نهاد مختلفی از سراسر کشور.
  2. ایجاد سازوکاری بوروکراتیک از متخصصین داوطلب (تشکیل هیات رئیسه، تعیین سخنگو، کمیته های رسانه ای، مالی، بازرسی، ارتباطات و اجرایی)
  3. اولویت ستاد کمک رسانی به روستاهای دورافتاده در مناطق زلزله زده با فاصله حداقل یک کیلومتر از جاده اصلی با استفاده از تیم های مجرب بومی و مردم نهاد با هماهنگی با مراکز و نهادهای حاضر در این مناطق بوده است.
  4. ایجاد مکانیسمی برای دریافت کمکهای نقدی، غیرنقدی و تخصصی از سوی مردم شریف کشور با شفافیت کامل و روشن جهت ایجاد اطمینان برای کمک رسانی مناسب به آسیب دیدگانی که کمتر مورد حمایت قرار گرفته اند.
  5. ایجاد سه مقر اصلی دریافت کمکهای مردمی در سطح تهران (از روز سوم -فردا- دو مقر دیگر در تهران و کرج اضافه می شوند)
  6. ایجاد سازوکار ارسال کمکهای جمع آوری شده به مناطق زلزله زده با نظارت و همراهی نمایندگانی از ستاد
  7. تشکیل 3 گروه از افراد متخصص، متبحر، معتمد و بومی در منطقه (ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و قصرشیرین) از روز سوم سه گروه دیگر در کرمانشاه، دالاهو به این گروههای پیشین اضافه می شود.
  8. اعزام تیمی از خبرنگاران و نیروهای داوطب جهت پوشش اخبار و نیز بررسی و نظارت برچگونگی توزیع کمکها از یکسو، و بررسی نیازهای مردم و انتقال آن به ستاد تهران.
  9. همکاری سازمان یافته و هم افزا با دیگر نهادهای رسمی و گروههای مردم نهاد فعال در منطقه
  10. اعزام 9 کامیون و وانت مملو از اجناس مختلف با اولویت چادر، پتو، وسائل گرمایشی، مواد غذایی، وسایل و مواد بهداشتی و .... به منطقه
  11. حمایت و کمک به ساماندهی همراهان مجروحان منتقل شده به تهران.
  12. اطلاع رسانی و خبررسانی دقیق و به لحظه از واقعیات میدانی مناطق زلزله زده

 

نظرات
آخرین اخبار