کد خبر: 6792
تاریخ انتشار: 25 آبان 1396 - 11:06
بیانیه شماره 1

 

مردم شریف و دلسوز ایران، همانطور که مستحضر هستید طی روزهای اخیر بخشی از ایران عزیز و هموطنان مظلوم مان، مجروح و دردمند از آسیب ها و خسارات شدید جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله دهشتناک 7.3 ریشتری گشته اند، حجم بالای خرابی ها و صدمات به گونه ای است که علیرغم کمک های گسترده نهادها و گروههای مختلف، همچنان مردم مظلوم کرمانشاه و دیگر مناطق آسیب دیده نیازمند کمک های فوری و سریع همه ما هستند.

▫️در همین راستا و همراه با دیگر گروههای مردم نهادی که بصورت خودجوش و داوطلبانه اقدام به انجام جمع آوری و ارسال کمک های مردمی کرده اند، جمعی از گروههای مردم نهاد مقیم تهران با همراهی و همکاری نهادهای مسئول از جمله هلال احمر دست به تشکیل «ستاد حامیان مردمی زلزله زدگان کرمانشاه» زده اند. ستاد مذکور با تشکیل گروههای امداد مردمی با تمرکز بر کمک رسانی به روستاهای زلزله زده در استان کرمانشاه و دیگر نقاط آسیب دیده در غرب کشور، قصد جمع آوری کمک های نقدی، اجناسی و تخصصی هم میهنان عزیز و ساماندهی آنها از طریق کارگروههای اجراییِ مردمی بصورت مشخص و مورد تایید در مناطق آسیب دیده کرده است. در همین راستا ستاد مذکور به یکی از سه شیوه زیر اقدام به ساماندهی کمک های شما عزیزان می کند:

 

چگونگی اهدای کمک های مالی:

لطفا کمکهای مالی خود را به شماره حساب 0100371448006 و یا شماره کارت 6037997181987836 بنام آقای «محمد باقر ضیایی» بانک ملی به شماره شعبه 651 واریز کنید. این کمک ها بصورت روزانه و با دریافت نیازهای فوری و ضروری مردم آسیب دیده از طریق ارتباطات مستقیم و نیز گروههای فعال در آنجا، صرف خرید اقلام مورد نیاز با کیفیت و قیمتی مناسب می شود.

 

نکته: لطفاً تصویر رسید ارسال مبلغ را در نزد خود نگهدارید و یک نسخه آن را بصورت آنلاین و در شبکه اجتماعی تلگرام برای یکی از آیدی های تلگرامی @APashang ، @Dariushshahabi ، @mk134 ارسال کنید

به منظور شفافیت کامل، تمامی مراحل اعم از ارسال و دریافت کمک های مالی (تصاویر مبالغ واریزی)، چگونگی صرف شدن آن، مناطقی و مردمی که بدست آنها خواهد رسید بطور دقیق و کامل در کانال رسمی گروه و نیز وبسایت رسمی پایگاه خبری فراتاب و ... بصورت آنلاین منتشر می شود.

 

چگونگی اهدای کمک های کالایی

کمک های کالایی و اجناسی در تهران بلافاصله بسته بندی و ساماندهی میشود از هموطنان عزیز میخواهیم برای راحتی و افزایش سرعت ساماندهی اجناس، این کمکها را بسته بندی شده تحویل ندهند! کمکهای مذکور بلافاصله به سمت کرمانشاه و شهرستانهای آسیب دیده ارسال شده و در آنجا از سوی گروههای اجرایی ستاد حامیان مردمی زلزله زدگان، بصورت مستقیم در اختیار مردم (بخصوص در روستاها) قرار خواهد گرفت. در همین راستا شما  می توانید به یکی از چهارم پایگاه زیر از ساعت 9 صبح تا 22 هرشب تحویل دهید (بدیهی است پایگاههای جدید در دیگر نقاط تهران از همین طریق اطلاعرسانی خواهد شد)

 

محل دریافت کمک های اجناس و کالاها

پایگاه اول: تهران، پارک لاله، خیابان کارگر شمالی، بالاتر از بلوار کشاورز، درب غربی پارک (جنب موزه هنرهای معاصر)

پایگاه دوم: تهران، ميدان جمهوري، خيابان نواب صفوي، خيابان اروميه شرقي، پلاك ٩١ (دفتر جامعه کُردهای مقیم مرکز)

پایگاه سوم: فرمانيه. خ لواساني ابتداي آبكوه ٤، پلاك ٣،

پایگاه چهارم: ونک- ملا صدرا -جنب بیمارستان بقیته اله پلاک 232

بدیهی است در این بخش نیز به منظور شفافیت کامل، تمامی مراحل از جمله دریافت، ارسال و چگونگی پخش کردن آنها در مناطق و بخصوص روستاهای زلزله زده از طریق وبسایتهای فراتاب و نیز جامعه کردهای مقیم مرکز و شبکه های اجتماعی وابسته به آنها بصورت آنلاین و ساعتی منتشر خواهد شد.

 

چگونگی کمک های تخصصی

کسانی که به فراخور تخصص خود که به شیوه ای می تواند به آسیب دیدگان و بازماندگان این زلزله کمک کند، و با منطقه ناآشنا هستند، می توانند برای هماهنگی حضور و نیز ملحق شدن شان به ارگانها و گروههای مختلف فعال اعم از دولتی و مردم نهاد با حضور در یکی از ستادهای سه گانه فوق فرم های همکاری را پُر کنند.

 

ستاد حامیان مردمی زلزله زدگان کرمانشاه متشکل شده است از گروههای:

جامعه کُردهای مقیم مرکز، مجمع ادوار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، انجمن قصر شیرینی های مقیم تهران، بنیاد فرزندان ایران زمین، پایگاه خبری فراتاب، گروه دانشجویان کُرد مقیم مرکز، گروه لرستانی های مقیم مرکز، گروه وکلای کُرد مقیم تهران، موسسه کرمانشاهیان مقیم مرکز (خانه کرمانشاه)، هم اندیشان ایران فرهنگی، اورامانی های مقیم مرکز. بنیاد هم اندیشان طبری، انجمن فرهنگی تلارپه (قائمشهریهای مقیم مرکز) انستیتو فرهنگی کُرد تهران.

 

 

چارت سازمانی «ستاد حامیان مردمی زلزله زدگان کرمانشاه»

به اطلاع مردم شریف کشور می رساند پس از فراخوان گروههای مردم نهاد، اعضای داوطلب در فرآیندی دموکراتیک به شرح زیر انتخاب گردیدند:

 

هیات رئیسه

  1. اردشیر پشنگ
  2. مظفر کریمی
  3. علی رستمیان
  4. جهانشاه رضایی
  5. جمال کاری

 تبصره: مدیران کمیته های مختلف عضو هیات رئیسه به شمار می روند.

برای تصمیم گیری در موارد مختلف رای دست کم سه عضو از هیات رئیسه کفایت می کند.

سخنگوی هیات رئیسه: اردشیر پشنگ

چگونگی تماس

در تلگرام: آیدی @APashang

در ایمیل: pashang1979@gmail.com

 

کمیته رسانه ای:

اعضا: اردشیر پشنگ، فرشاد سلیمی، خانم علیمرادی،

 

کمیته ارتباطات:

مسئول: عبدالله سهرابی

  • ارتباط با شهرستانهای جوانرود و ثلاث باباجانی: فرشاد سلیمی
  • ارتباط با شهرستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب: جهانبخش عبده
  • ارتباط با شهرستان دالاهو: جهانشاه رضایی

اعضای کمیته: عبدالله سهرابی، سودابه پوراحمد، راد، جمال کاری، جهانبخش عبده، ضیایی، عبدالله جهان بین و وحید شریعت زاده

بخش ارتباط با چهره ها: لیلا درخش، جمال کریمی، وحید شریعت زاده

 

مسئولان و اعضای گروههای منطقه ای

منطقه ثلاث باباجانی: ارشاد رشیدی رستمی (مسئول)، قانع عزیزی، فردین رستمی، فرهاد رستمی، مسلم رستمی

منطقه کرمانشاه: مانا چاوشی (مسئول)، احسان شاه حسینی،

منطقه دالاهو: بهروز نامداری (مسئول)

منطقه سرپل ذهاب: برخان (مسئول)

 

کمیته مالی:

اعضا: ضیایی، جهانشاه رضایی، احمد ولی پور، محمد محمودی و پروین کریمی

مدیر کمیته: ضیایی

 

کمیته بازرسی:

اعضا: عبدالله جهان بین، جهانشاه رستمیان و شهابی

 مدیر کمیته: شهابی

 

کمیته اجرایی

مسئول منابع انسانی: محمد محمودی

مسئول بخش دانشجویی: فرشاد سلیمی

مسئول جمع آوری کمکها: مظفر کاری

اعضا: کل اعضای 16 نفره

نظرات
آخرین اخبار