ضرورت ثبت جشنواره انار در تقویم گردشگری کشور | فراتاب
کد خبر: 6765
تاریخ انتشار: 19 آبان 1396 - 23:27
فرامرز رشیدی
گنجاندن جشنواره انار در تقویم گردشگری کشور و معرفی آن از سوی دفاتر گردشگری و با حضور تورهای خارجی می تواند در رونق گردشگری منطقه اورامانات بسیار تاثیرگذار باشد.

 

فراتاب _ گروه اجتماعی: درغرب کشور انار منطقه اورامانات علی الخصوص شهرستان پاوه مشهور و معرف مردم بوده است. برگزاری جشن انارانه در شهر و روستای شهرستان پاوه شامل شهر باینگان و روستاهای داریان، هجیج، خانقاه، نُسمه، ساتیاری، شرکان، دودان و زردوئی منطقه شهرستان پاوه گواه این موضوع میباشد. این مراسم با استقبال بسیار خوبی مواجه گردید و این پیام را رساند که می تواند به عنوان یک ظرفیت بزرگ گردشگری مورد نظر تصمیم گیران و متولیان امر قرار گیرد.

 این منطقه به دلیل جاذبه های بکر و طبیعی، مناظر دلنواز، وجود سد بزرگ داریان، کوه های مرتفع و فرهنگ اصیل مردمان این دیار یکی از نقاط دیدنی کشور محسوب می شود که در صورت توجه خاص مسولان به آن می تواند یک نقطه ویژه گردشگری در غرب کشور لقب بگیرد و حتی در صورت حمایت های بیشتر دستگاه های دولتی نیز می توان از گردشگران خارجی و علاقمندان در اقصا نقاط کشور برای حضور در این جشنواره ها دعوت کرد.

 گنجاندن جشنواره انار در تقویم گردشگری کشور و معرفی آن از سوی دفاتر گردشگری و با حضور تورهای خارجی می تواند در رونق گردشگری منطقه اورامانات بسیار تاثیرگذار باشد.

 در جشنواره انارانه امسال برنامه های متنوع ، فرهنگی از جمله موسیقی، دف نوازی، قرائت شعر، پخت و عرضه انواع نان، دسر و غذاهای محلی و معرفی انواع انارها هم از دیگر برنامه های زیبا در این مراسمات بود که بخوبی به نمایش گذاشتند .

 تمرکز بر حوزه گردشگری در منطقه اورامانات و اختصاص بودجه های مناسب به منظور ایجاد و تقویت زیرساخت های حوزه گردشگری می تواند سرمایه گذاری مطمئنی در راستای رونق گردشگری دراین منطقه باشد.

 معرفی صنعت گردشگری و حائز اهمیت بودن این صنعت به مردم و ساکنین روستاهای گردشگری  و هدف گردشگری ،  همکاری و هماهنگی دستگاهای تاثیر گذار، توسعه، بهسازی و نوسازی راه های منطقه از نیازهای جدی این منطقه در راستای رونق گردشگری میباشد. امید است با همت مسولین دلسوز و مردم فهیم و سخت کوش منطقه در سال های آینده اتفاقات خوب و اقدامات لازم در این رابطه بعمل آید که در ادامه آن تولید و کارآفرینی و اشتغال زایی را درپی خواهد داشت.

 جا دارد از بانیان این مراسم و از جناب بالایی مدیرکل محترم و خوش فکر  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه و جناب شریفی جوان پر تلاش و مدیر دستگاه متبوع در شهرستان و دیگر زحمتکشان و بانیان محترم این موضوع تقدیر و تشکر نمایم.

فرامرز رشیدی

نظرات
آخرین اخبار