ترکیه حمله به خاک سوریه و عراق را متوقف کند | فراتاب
کد خبر: 6107
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1396 - 22:02
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار فراتاب
مسلما این اقدام ترکیه بی معنا نیست و هر نوع دخالتی در امور داخلی سایر کشورها از از جمله دخالت نظامی بدون اجازه دولت مرکزی آن کشور خلاف قوانین کنوانسیون های بین المللی و مذموم است.

قاسمی در  پاسخ به سوال خبرنگار فراتاب در مورد حملات هوایی ارتش ترکیه به شمال عراق و ترکیه بعد از برگزاری رفراندوم قانون اساسی این کشورگفت: مسلما این اقدام ترکیه بی معنا نیست و هر نوع دخالتی در امور داخلی سایر کشورها از از جمله دخالت نظامی بدون اجازه دولت مرکزی آن کشور خلاف قوانین کنوانسیون های بین المللی و مذموم است.

قاسمی افزود: در این مورد باید این توصیه می کنم که این گونه اقدامات و دخالت های نظامی متوقف شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی دیگر درباره آزاد سازی موصل و برخی اظهار نظرهای مقامات اقلیم درباره برگزاری همه پرسی استقلال در این منطقه هم گفت: باید امیدوار بود و تلاش کرد تا دولت عراق بتواند مبارزه جدی خود با تروریست ها را به سامان برساند.

قاسمی با بیان اینکه کردها بخش مهمی از عراق هستند، افزود: در چارچوب حاکمیت ملی و تمامیت ارضی عراق، کردها  دارای حقوقی هستند که در قانون اساسی عراق هم پیش بینی شده است و نمی توانند علیه تمامیت ارضی مبارزه کنند و آن را نپذیرند.

وی با بیان اینکه مباحثی که مطرح شده مباحث جدیدی نیست و در گذشته هم وجود داشته است، تصریح کرد: ما از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق حمایت می کنیم و با هر گونه تجزیه طلبی مخالف هستیم و آن را نخواهیم پذیرفت.

نظرات
آخرین اخبار