10 دروغ بزرگی که حکومت کره شمالی به مردم می گوید! | فراتاب
کد خبر: 5967
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1396 - 13:30
دستگاه تبلیغی پیونگ یانگ چگونه دست به اقناع سازی می زند!
حکومت کره شمالی مدعی اختراع همبرگر، کشف تک شاخ و دارویی برای ایدز است !

به گزارش فراتاب صداقت از جمله مسائل بحث انگیزی است که همواره دولت ها و نظام های حکومتی با آن درگیر بوده اند. در واقع صداقت یک حکومت را می توان به عنوان پایه و اساس استحکام آن حکومت دانست زیرا این امر موجب اعتماد و در نتیجه حمایت مردم آن کشور از نظام حاکم بر آن کشور می شود.

با این حال در مورد کره شمالی وضعیت تا حد زیادی متفاوت است. نظام حکومتی که بر این کشور حکمرانی می کند تقریبا به طور کامل درهای خود را بر دنیای خارج بسته است. وب سایت واتچ موجو (Watchmojo) در ویدئویی به بررسی دروغ های حکومت کره شمالی پرداخته و نکته جالب این ادعاهای عجیب رسمی بودن آن از سوی مقامات دولتی کره شمالی است.

 

10.کیم جونگ ایل (رهبر سابق کره شمالی) در همه چیز سرآمد بود

براساس تبلغات حکومتی، کیم جونگ ایل به عنوان رهبر کره شمالی از سال 1994 تا زمان مرگش در سال 2011 در تمامی زمینه ها سرآمد و پیشرو بود. در بیوگرافیرسمی که از وی توسط حکومت کره شمالی منتشر شده، رهبر سابق کره شمالی سه هفته بعد از تولد شروع به راه رفتن کرد و در هفته هشتم صحبت کردن را فرا گرفت ! علاوه بر این کیم جونگ ایل در دوران سه ساله تحصیل خود بیش از 15 هزار کتاب را خواند. وی در اولین بازی بولینگی که شرکت کرد موفق به ثبت رکورد 300 امتیاز کامل شد.

 

 

 9.کیم جونگ اون (رهبر فعلی) یک نابغه است

تبلیغات در مورد فرزند کیم جونگ ایل نیز درست مانند پدرش است. در سال 2015، اعلام شد که کیم جونگ اون، در سه سالگی توانسته ماشین سواری کند و در نه سالگی در مسابقات قایقرانی اول شود.

 

 

 

 

 

8.کیم جونگ ایل قدرت ماورا طبیعی داشت

براساس تبلیغات حکومتی، کیم جونگ ایل هرگز نیاز به دفع فضولات و قضای حاجت نداشت. جونگ ایل همچنین قدرت تغییر آب و هوا را براساس حس و حالش را داشت و براساس زندگی نامه رسمی وی، کیم جونگ ایل در دهانه یک آتش فشان متولد شد و همزمان با تولدش دو رنگین کمان موازی در آسمان پدیدار گشت. با این حال براساس اسناد و مدارک کیم جونگ ایل در یک روستای کوچک در خاک روسیه متولد شد.

 

 

 

 

7.کره شمالی دارویی ساخته که باعث رشد قد افراد می شود

 

با توجه به این موضوع که قد کیم جونگ ایل در حدود 1.61 متر بود وی تلاش می کرد با پوشیدن لباس و کفش های مخصوص خود را قد بلند تر نشان دهد. براساس اظهارت یکی از مقامات سابق و نزدیکان به کیم جونگ ایل، در سال 1989 و در جریان فستیوال جوانان و دانش آموزان که در کره شمالی برگزار شد، کیم جونگ ایل علاوه بر اینکه افراد معلول و ناتوان را از پیونگ یانگ (پایتخت کره شمالی) بیرون و تبلیغات گسترده ای را در مورد یافتن راه حلی برای درمان کوتاهی قد شروع کرد. اما حقیقت این بود که این افراد به جزیره های غیرمسکونی تبعید شدند و علاوه بر این دولت تلاش کرد تمامی افرادی که کمتر از 1.21 متر قد دارند را به طور گسترده ای از شهر ها و روستاها تخلیه کند.

 

 6. انتخابات پارلمانی در کره شمالی دموکراتیک است

 

بعد از اینکه شبه جزیره کره در طول جنگ کره به دو قسمت شمالی (تحت فرمان کمونیست ها) و جنوبی (تحت فرمان متفقین) تقسیم شد بخش شمالی در سال 1948 با نام جمهوری دموکراتیک خلق کره و تحت رهبری کیم ایل سونگ اعلام استقلال کرد. با این حال در مورد دموکراتیک بودن و چگونگی اجرای آن در کره شمالی باید گفت که دموکراسی در این کشور بر مبنای نظام تک حزبی است. در سال 2014، در انتخابات پارلمانی کره شمالی در حدود 99.97 درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و به نامزد محلی منطقه خود رای دادند. این در حالی بود که تنها یک نام بر روی برگه رای گیری نوشته شده بود. البته رای دهندگان می توانستند با کشیدن خط قرمز بر روی نام نامزد مورد نظر یا انداختن رای در صندوقی دیگر رای مخالف دهند و همه اینها تحت نظارت ماموران حکومتی صورت می گرفت. در کمال ناباوری کسی به دلیل مخالفت با نامزد مورد نظر حکومت اعدام نشد. برقراری دموکراسی از نوع کره شمالی آن !

 

 5.کره شمالی راه درمان ایدز را یافته است

 

براساس اعلام خبرگزاری رسمی این کشور، محققان کره ای در حال پیدا کردن راه درمان ایدز، ابولا، آنفولانزای پرندگان و انواع سرطان هستند. براساس اعلام مقامات رسمی درمان این بیماری ها براساس طب سنتی کره ای و داروهای گیاهی مانند جنگ سینگ انجام می شود.

 

 

 

4.کیم جونگ ایل مخترع همبرگر است

در اواخر دهه نود کره شمالی با کمبود مواد غذایی و قحطی رو به رو شد اما در سال 2000 یکی از روزنامه های کره شمالی اعلام کرد که کیم جونگ ایل برای دسترسی دانشجویان دانشگاه ها به غذایی مقوی، ساندویچ جدیدی را به نام نان دوتایی با گوشت ابداع کرده که به نام همبرگر نیز معروف است.

 

 

 

3.سلیقه لباس پوشیدن کیم جونگ ایل، وی را تبدیل به شمایلی جهانی کرده است

براساس اعلام سایت رسمی دولت کره شمالی سلیقه رهبر سابق این کشور در لباس پوشیدن باعث توجهات بسیار در سطح جهانی شده و مُد لباس پوشیدن وی در دنیا فراگیر است.

 

 

 

 

2.کره شمالی محل زندگی تک شاخ را کشف کرده است

 

در سال 2012، رسانه های کره شمالی اعلام کردند که باستان شناسان این کشور محل دفن تک‌شاخی را پیدا کردند که که متعلق به جومونگ، سرسلسله پادشاهی گوگوریو، در کره باستان بوده است. اما شواهد تنها نشان داد که  باستان‌شناسان این کشور به تخته سنگی مکعبی شکل برخورده اند که در 200 کیلومتری معبد «یونگ میونگ» قرار داشته و بر روی آن عبارت "پناهگاه اسب تک شاخ" حک شده بود.  اما حقیقت این بود که منظور از تک شاخ، موجودی افسانه ای به نام کیرین (Kirin) است. با این حال هرگز معلوم نشد هدف حکومت کره شمالی از انتشار این خبر چه بوده است.

 

1.دنیا به کره شمالی حسادت می کند

 

برگزاری فستیوال های بزرگ در کره شمالی باعث شده که تبلیغات دولتی بر این اساس باشد که زندگی شاد مردم این کشور موجب حسادت جهانیان شده است. در حقیقت وضعیت در این کشور به نحو دیگری است و فقر در خارج از پایتخت این کشور بسیار مشهود است و در زمان قحطی بزرگ دهه نود در این کشور هزاران نفر از مردم این کشور از گرسنگی جان سپردند.

 

منبع: Watchmojo

بازگردان به فارسی: محمد حسن گودرزی روزنامه نگار و عضو هیات تحریریه فراتاب

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار