توقف 42 هزار مهاجر در یونان | فراتاب
کد خبر: 589
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1394 - 16:50
روزهای سخت مهاجرت

فراتاب ـ اتحادیه اروپا و خصوصا آتن با بسته شدن «مسیر بالکان» با هزاران مهاجری که در پشت مرزهای مقدونیه متوقف شده اند چه خواهند کرد؟

۴۲ هزار مهاجر و پناهجو در سراسر یونان متوقف شده اند، ۱۲ هزار از این تعداد در پیرامون شهر ایدومنی در مرز یونان با مقدونیه.

سرما و باران و آشفتگی و تعجیل مهاجران برای دریافت جوراب و کفش و لباسی گرم زندگی در کمپ های ایدومنی را دشوارتر کرده است.  صباح مهاجری عراقی است که از برخی از همقطارانش شکوه دارد. می گوید:«برخی چهار یا پنج جفت کفش می گیرند، برخی دیگر هیچ و همیشه دعواست؛ وقت پخش غذا، برای کفش یا هر چیز دیگر.»

دولت یونان با پخش آگهی به عربی و فارسی و دری به مهاجران اطلاع رسانی کرد که مرزهای این کشور با مقدونیه بسته شده است. با این آگهی یونان ضمن وعده کمک های ضروری به مهاجران اطلاع می دهد که آنان در «ساختمان های مهمانداری» اسکان داده خواهند شد و از مهاجران می خواهد تا با پلیس همکاری کنند.

خواست مهاجران و پناهجویان اما نه ماندن در یونان بلکه تنها یک چیز است؛ رسیدن به کشوری ثروتمند همچون آلمان و اتریش یا بریتانیا. آمریکا به نوبه خود در مواجه با بحران مهاجرت در ماه دسامبر وعده کمکهای بشردوستانه به ارزش ۲۴ میلیون دلار را به یونان و کشورهای بالکان و اروپا داد.

 

منبع: یورو نیوز

نظرات
آخرین اخبار