بررسی اجلاس آستانه توسط دیپلماتهای ارشد ایران، ترکیه و روسیه | فراتاب
کد خبر: 5304
تاریخ انتشار: 25 دی 1395 - 16:34
با حضور جابری انصاری در مسکو برگزار شد:
نشست سه جانبه جابری انصاری و معاونان وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه در خصوص اجلاس آستانه در مسکو برگزار شد.

فراتاب-گروه دیپلماسی: حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه که پس از دیدار با دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل و دیدارها و گفتگوهایی در ژنو، بامداد جمعه وارد مسکو شده بود، با میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و در اجلاس سه جانبه معاونان وزرای امور خارجه ایران، روسیه و ترکیه شرکت کرد. 

جابری انصاری در نشست های دو و سه جانبه با معاونان وزرای خارجه روسیه و ترکیه پیرامون ترتیبات برگزاری اجلاس آستانه بحث و تبادل نظر به‌عمل آورد. این دیدارها در پی نشست وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در 30 آذر ماه در مسکو، برگزار می شود.

در این نشست که در دقایق نخست خود با حضور و سخنان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه برگزار شد، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و آقایان بوگدانف و اونال معاونان وزارت امور خارجه روسیه و ترکیه، ترتیبات مربوط به اجلاس آستانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

اجلاس آستانه قرار است در بیست و سوم ژانویه به میزبانی دولت قزاقستان و با حضور نمایندگان دولت و معارضه سوریه و با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نماینده سازمان ملل متحد برگزار شود.

اجلاس آستانه پس از آزاد سازی حلب و با هدف تقویت روند سیاسی و یکپارچه کردن تلاش ها برای مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات و استقرار در سوریه تشکیل می شود.

معاونان وزرای خارجه سه کشور توافق کردند به رایزنی های خود برای برگزاری موفق اجلاس آستانه و کمک به حل بحران سوریه ادامه دهند.

نظرات
آخرین اخبار