افزایش سهم یورو در ذخایرارزی کشور ها | فراتاب
کد خبر: 5180
تاریخ انتشار: 12 دی 1395 - 18:58
سهم یورو در صندوق ذخایر ارزی کشورها در سه ماه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی به ۲۰.۳ درصد افزایش یافت

به گزارش فراتاب  به نقل از رویترز،  صندوق بین المللی پول در گزارشی اعلام کرد که  سهم دلار آمریکا در صندوق ذخایر ارزی کشورها در سه ماه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی با کاهش جدی روبرو شده است.

همچنین این روند نزولی در میزان حجم دلار ذخایر ارزی کشورهای دنیا به کمترین رقم در دو سال اخیر رسیده است.  

در همین حال سهم دلار آمریکا در صندوق ذخایر ارزی کشورها در بین ماه های جولای تا سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی حاکی از کاهش سومین دوره متوالی است که در گزارش دوره ای سه ماه یکبار این نهاد بین المللی آمده است.  

البته این روند کاهشی می تواند نشان دهنده افزایش خوش بینی به اقتصاد جهانی و نیز بهبود شرایط اقتصادی کشورهای اروپایی باشد.  

بر همین اساس، سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی کشورهای جهان در سه ماه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی، ۶۳.۳ درصد گزارش شده که کمترین میزان از سه ماه سوم سال ۲۰۱۴ میلادی محسوب می شود؛ این در حالی است که سهم دلار در سه ماه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی در صندوق ذخایر ارزی کشورها ۶۳.۸ درصد اعلام شده است.

 همچنین سهم یورو در صندوق ذخایر ارزی کشورها در سه ماه سوم سال ۲۰۱۶ میلادی به ۲۰.۳ درصد افزایش یافت که این رقم برای سه ماه دوم ۲۰ درصد اعلام شد ضمن اینکه سهم «ین» ژاپن هم در صندوق ذخایر ارزی کشورها از ۴.۴ درصد در سه ماه دوم به ۴.۵ درصد در سه ماه سوم افزایش یافت.

منبع: مهر

نظرات
آخرین اخبار