کد خبر: 5010
تاریخ انتشار: 26 آذر 1395 - 16:40
مفتی اعظم سوریه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز با ابلاغ پیام تشکر ملت سوریه از ملت بزرگ ایران، به ویژه از رهبر انقلاب، گفت: امروز همه دنیا به مردم مسلمان ایران احترام می‌گذارند و خواسته‌های آن‌ها را عملی می‌سازند.

به گزارش فراتاب، شیخ احمد بدرالدین حسون - مفتی اعظم سوریه  - در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران - ۲۶ آذر ماه - با اشاره به آزادسازی شهر حلب، محبت و سپاس ملت سوریه را از ملت بزرگ ایران و به ویژه رهبر انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد.

او با بیان اینکه ما از تمام کسانی که دفاع از سوریه، لبنان و فلسطین را یک مسؤولیت مقدس برای کل اسلام تشخیص دادند، تشکر می‌کنیم، افزود: از طرف مردم حلب که با فرار همه تروریست‌ها از این شهر، بوی آزادی را چشیدند، از شما سپاسگذاری می‌کنم.

مفتی اعظم سوریه با درود به همه پدران و مادران شهیدان عزیز جمهوری اسلامی ایران در سوریه که اثبات کردند خون همه مسلمانان جهان، جان و هدف آنها در هر جا که باشند یکی است، گفت: هدف همه مسلمانان این است که در جهت سربلندی مسلمانان گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش پیامبر اکرم (ص) فرمودند که «سلمان منا اهل البیت (ع)»، اظهار کرد: هر کدام از ما فرزند اسلام هستیم و هرکس فرزند اسلام شد یعنی فرزند اهل بیت (ع) است.

شیخ حسون تصریح کرد: امروز که سوریه به اراده خداوند متعال پیروز شده، لبنان و غزه با اراده خداوند متعال پیروز می‌شوند، تنها حرکت ما و چشم ما به سوی قدس است که آن را آزاد خواهیم کرد همانطور که امام راحل فرمودند آن را آزاد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امروز همه دنیا به مردم مسلمان ایران احترام می‌گذارند و خواسته‌های آنها را عملی می‌سازند، افزود: وقتی ملت ایران در پشت امام خود حرکت می‌کنند و خواسته‌های ایشان را انجام می‌دهند باید بدانند که همه علم را به دست خواهند آورد.

مفتی اعظم سوریه با اشاره به بخشی از سخنان حسن روحانی در کنفرانس وحدت اسلامی درباره گام جدید ایران در راستای پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر،‌ ادامه داد: سال‌های سختی و دشواری تمام شد و الان سال‌های جدید گشایش و شکوفایی برای شما است.

او همچنین با اشاره به شهدای منا گفت: نسبت به شهدای خودتان در منا بدبین نباشید؛ آنان قربانیان در راه خدا بودند که به آسمان پرواز کردند. دشمنان ما در عربستان سعودی و کشورهای همسو، کشته‌های خود را برای کشتار مسلمانان می‌دهند اما ما برای سربلندی و تعالی هرچه بیشتر نام اسلام و کلمه امام، شهید می‌دهیم.

شیخ حسون در پایان به نام مستضعفان جهان، ملت‌های اسلامی، ملت‌های عرب، سوریه، فلسطین، لبنان و به نام رهبر سوریه بشار اسد و ارتش سوریه و به نام مادران و فرزندان شهدا در سوریه، از ملت ایران سپاسگذاری کرد و از خداوند خواست که پاداش این ملت را بابت کاری که کردند بدهد.

وی تأکید کرد: ما با شما [ملت ایران] خواهیم بود چراکه همه مؤمنان با هم برادرند؛ اسلام برای ما دین خواهد ماند و محمد (ص) پیامبر و اهل بیت (ع) همه سفینه نجاتی برای ما خواهند بود؛ صحابه که عاملان اسلام هستند نیز برای ما الگو و امام جعفر صادق (ع) و دیگر امامان برای ما فقیه و پیشوا هستند. برای شما درود می‌فرستم و با هر نفسی که می‌کشم می‌توانم گویم که پیامبر، از این امت و ملت خرسند باش.

مفتی اعظم سوریه افزود: و سلام بر امام مهدی (عج). از خداوند متعال می‌خواهیم که ما را از سربازانش قرار دهد و به ایران اسلامی و همه‌ی مسلمانان جهان عزت و سلامتی دهد.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار